با خوردن این میوه می میرید!

کدخبر: ۳۶۲۵۵۷
​اقتصادنیوز :‌سایت پرونسیون به تازگی فهرستی از قسمت های آسیب رسان چند گیاه را منتشر کرده که کمتر کسی گمان می کند خوردن آنها به بدن صدمه بزند.
با خوردن این میوه می میرید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آوا، تهیه فهرست این چند گیاه و میوه بعد از آن صورت گرفت که گزارش هایی در مورد آسیب آنها به بدن منتشر شد.

به همین دلیل و با وجود تاکید صد در صدی دانشمندان نسبت به تغذیه گیاهی و طبیعی توصیه می شود از مصرف برگ ها یا هسته های ذکر شده در این فهرست خودداری کنید.

برگ رواش

ساقه ترش مزه و مفید رواشک خواصی جدا از برگ آن دارد و از آن در تهیه غذاهای گوناگون استفاده می شود. اگر چه می توان این ساقه را خام خواری کرد اما برگ های آن مسموم کننده هستند. دو ترکیب به نام اکسالیت و آنتراکوینون گلیکوسید در برگ های رواشک یافت شده که به بدن آسیب می رسانند.

برگ بادمجان رومی

حتما شنیده اید که پوست گوجه فرنگی هضم نمی شود اما خوردن آن ایرادی ندارد و می توانید بادمجان رومی را با پوست میل کنید. با وجود این اگر کسی هوس خوردن برگ این صیفی را کرد باید بداند که دانشمندان در یافته اند ماده ای شیمیایی به نام گلیکوالکالید در برگ های بادمجان رومی وجود دارد که مصرف آن می تواند باعث معده درد و بروز اختلالات عصبی شود.

دانه های سیب

بعضی ها بعد از خوردن سیب دانه های آن را هم می جوند . آمیگدالین ماده ای است سمی که در دانه های سیب یافت شده و رسیدن مقادیر زیاد آن به بدن مشکل ساز است.

مغز شفتالو

۸۸ میلی گرم سیانید! وجود این مقدار سیانید در مغز این میوه کمی عجیب است. هسته ترک نخورده شفتالو، معده درد ایجاد می کند و خوردن هسته های ترک خورده آن هم سلامت عمومی شما را تهدید می کند.

خسته‎ی آلو گیلاس

اسید پروسیک موجود در مغز خسته‎یآلو گیلاس نیز به بدن آسیب می رساند.

کچالوی سبز شده

وجود مقدار زیادی از ماده ای به نام سولانین دلیل سبزشدن کچالو است. این ماده که سمی است می تواند روی سیستم مرکزی اعصاب تاثیر بگذارد. بنابراین کچالوی سبز شده را به هیچ شکلی مصرف نکنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید