میترویچا: برای سلامتی ترامپ دعا نمی کنم/ آرزو می کنم او شکست بخورد

کدخبر: ۳۶۵۹۱۹
اندرو میترویچا در یادداشتی نوشت: یادمان نمی رود که دانشمندان و پزشکان گفتند که بسیاری از این مرگ و میرها قابل پیشگیری بود؛ اما ترامپ آنها را تمسخر می کرد. پاسخ او در برابر همه این مصیبت و رنج هایی که در آن مسؤولیت داشت، این بود که «همین است که هست».
میترویچا: برای سلامتی ترامپ دعا نمی کنم/ آرزو می کنم او شکست بخورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، اندرو میترویچا در یادداشتی برای  وب سایت شبکه خبری الجزیره انگلیسی با عنوان «نه من برای دونالد ترامپ دعای خیر نخواهم کرد» نوشت:

دونالد ترامپ ویدئویی را در توییتر منتشر کرد و در آن از مردم آمریکا برای حمایتشان از او که با بیماری کرونا می جنگد، تشکر کرد. او این بار بر خلاف همیشه، خسته و بیمار به نظر می رسید. هر چند تلاش می کرد نشان دهد حالش خوب است، اما مانند تمام کارهایش، این تازه ترین اجرای او برای نمایش در تلویزیون، دروغی برنامه ریزی شده بود.

او مردی به نظر می رسید که فهمیده است به بیماری احتمالاً مرگباری مبتلا شده است. مردی که متوجه شده است پرخاشگری هایش دیگر نمی تواند این حقیقت را که او کیست، پنهان کند. او سراسیمه و وحشت زده به نظر می رسید.

در شبکه های خبری و نویسندگان بیشتر سفید پوست روزنامه از مردم می خواهند تا آرزو کنند ترامپ هر چه سریع تر بهبود یابد و در برابر اذعان به این طنز جالب مقاومت می کنند که رئیس جمهوری که بارها فریاد می زد همه گیری کرونا فریبی هماهنگ شده برای جلوگیری از پیروزی او در دوم است، حالا یکی از 7 میلیون آمریکایی است که به این بیماری مبتلا شده اند. اوج این یاوه گویی ها، پیشنهاد باب وودارد، سردبیر واشنگتن پست است، که پیشنهاد کرده است خبرنگاران پرسش درباره شرایط ترامپ را متوقف کنند. بلانت در یادداشتی خطاب به وودارد نوشت ترامپ کاری کرده است که هیچ شایستگی برای ترحم یا نگران شدن کسی برای سلامتش ندارد.

 این رئیس جمهور بیماران، ناتوانان، معلولان، ضعفا، زنانی که او را به آزار جنسی و تجاوز متهم می کردند، کسانی را که زمانی برای او کار می کردند و به مردم می گفتند او شایسته ریاست نیست، حتی جو بایدن و هر آمریکایی که می دانست برای محافظت از خود و دیگران در برابر کرونا باید ماسک زد، دست ها را شست و فاصله اجتماعی را حفظ کرد، تمسخر و تحقیر می کرد.

نتیجه غفلت و بی توجهی ترامپ مرگ غریبانه و وحشتناک صدها هزار پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند، پدربزرگ و مادربزرگ و ... آمریکایی بود.

یادمان نمی رود که دانشمندان و پزشکان گفتند که بسیاری از این مرگ و میرها قابل پیشگیری بود؛ اما ترامپ آنها را تمسخر می کرد. پاسخ او در برابر همه این مصیبت و رنج هایی که در آن مسؤولیت داشت، این بود که «همین است که هست».

حالا او بیمار شده است و باید همان ماسک هایی را بزند که مسخره می کرد و به حرف همان پزشکان و دانشمندانی را گوش کند که آن ها را تمسخر و تحقیر می کرد. وی اکنون با چیزی روبرو است که تصور نمی کرد روزی با آن روبرو شود. او و همراهانش به زندگی خود ارزش می دهند؛ اما برای زندگی مردمی که مدعی خدمت به آنها هستند، ارزشی قائل نیستند.

 من برای سلامتی ترامپ دعا نمی کنم. آرزو می کنم او در 3 نوامبر شکست بخورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید