معابر شهر تهران مناسب حضور همه شهروندان نیست

کدخبر: ۳۶۶۶۷۶
اقتصادنیوز :‌رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما خیلی وقت ها شاهد این هستیم که انتظارات فقط از شهرداری است. در حالی که حدود 70 درصد ادارات دولتی ما هم، برای حضور تمام شهروندان مناسب سازی نشده است. به همین دلیل لازم است معاونت معماری و شهرسازی، در کنار اهتمام به مناسب سازی در ساخت و سازه های جدید، در مورد بناها و فضاهای فعلی هم نظارت بیشتری به خرج بدهد .

به گزارش اقتصادنیوز ،حجت نظری در دویست و چهل و یکمین جلسه شورا با اشاره به درگذشت استاد محمد رضا شجریان، گفت: من هم مجددا تسلیت عرض می‌کنم ، درگذشت استاد آواز ایران، محمد رضا شجریان را. و  تشکر می‌کنم از شهرداری و شورای شهر تهران که برای خواست مردم احترام قائل شده و تصاویر استاد را در سطح شهر به نمایش درآوردند.

وی افزود: تذکر بنده در مورد روزجهانی نابینایان است، و به همین دلیل می‌خواهم درمورد مناسب سازی شهر تهران تذکر بدهم. متاسفانه به رغم اینکه اتفاقات خوبی در طول سه سال اخیر در حوزه مناسب‌سازی معابر و فضاها  رخ داده، اما باید بگوییم که متاسفانه بسیاری از معابر و فضاهای ما برای حضور تمام شهروندان مناسب سازی نشده است.

نظری ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه شعار ما، تهران شهری برای همه، است، اما نتوانستیم تهران را برای حضور همه شهروندان در فضاهای عمومی

 آماده کنیم.  از این جهت تذکر می‌دهم به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، برای اهتمام و سرعت بیشتر در امر مناسب سازی.

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر گفت: متاسفانه بسیاری از پیاده روها، فضاهای شهری و اماکن وضعیت مناسبی ندارند. و حتی در بسیاری از مواقع شاهد هستیم، که وقتی اشخاص حقیقی اقدام به ساخت و سازه می‌کنند،  بالابری را نصب می‌کنند، اما بعد از اخذ مجوز آن را برمی‌دارند.

 نظری افزود: حتی اشخاص حقوقی هم این مشکل را دارند. و ما خیلی وقت ها شاهد این هستیم که انتظارات فقط از شهرداری است. در حالی که حدود 70 درصد ادارات دولتی ما هم برای حضور تمام شهروندان مناسب سازی نشده است. به همین دلیل، لازم است معاونت معماری و شهرسازی در کنار اهتمام به مناسب سازی در ساخت و سازهای جدید در مورد بناها و فضاهای فعلی هم نظارت بیشتری به خرج بدهد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید