کدام گروه سنی بیشتر کرونا گرفته اند

کدخبر: ۳۶۷۵۶۸
اقتصادنیوز :رئیس بیمارستان ابن سینا با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر بیمارانی را داریم که به سرعت بدحال می شوند، گفت: حتی افرادی را داریم که با تظاهرات غیر معمول مانند پارگی بافت ریه مراجعه می کنند و سن و سال در موارد شدید و فوت ها خیلی مطرح نیست.
کدام گروه سنی بیشتر کرونا گرفته اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز ، آرش انیسیان، رئیس بیمارستان این سینا  گفت: روزانه به طور متوسط 250 نفر  به این کلینیک مراجعه و خدمات درمانی دریافت می کنند. تقریبا 30 تا 40 نفر یعنی حدود 12 تا 15 درصد مراجعین به این کلینیک، تست پی سی آرشان مثبت است.

او خاطرنشان کرد: از میان کرونا مثبت ها،   4 یا 5 نفر هم نیاز به بستری و مراقبت های جدی تر دارند که اگر ظرفیت داشته باشیم پذیرش می کنیم و اگر تخت خالی نداشته باشیم به مراکز درمانی دیگر معرفی می کنیم که خدمات بستری را دریافت کنند.  بقیه بیماران هم که حال عمومی بهتری دارند توصیه می کنیم که خود را قرنطینه کنند و درمان ها را تا زمان بهبودی در منزل ادامه دهند.

از چه افرادی تست کرونا گرفته می شود؟

وی در خصوص شرایط گرفتن تست کرونا هم اظهار داشت: هر فردی که مشکوک به کرونا باشد یا با فردی که مبتلای قطعی به کروناست، تماس نزدیک داشته باشد، از او تست می گیریم. زیرا خیلی از افراد هستند که بدون علامتند اما تست کرونایشان مثبت است و در جامعه تردد دارند و می توانند افراد دیگر را درگیر کنند.

انیسیان اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین گروه مبتلایان به کرونا و افرادی که به ما مراجعه می کنند، جوانان و افراد میانسال هستند  که در واقع قشر فعال جامعه می باشند.

چرا بیماران مبتلا به کرونا بدحال تر شده اند؟

او در خصوص بدحال تر شدن بیماران کرونایی نسبت به قبل هم گفت:  هر مقطعی شکل قالب بیماری متفاوت می شود مثلا طی هفته های اخیر بیمارانی را داریم که به سرعت بدحال می شوند و حتی افرادی را داریم که با تظاهرات غیر معمول مانند پارگی بافت ریه مراجعه می کنند و سن و سال در موارد شدید و فوت ها خیلی مطرح نیست. متأسفانه بیش تر از قبل با موارد شدید بیماری و موارد نیازمند به بستری در آی سی یو مواجه هستیم.

وی افزود: به نظر میرسد شدت بیماری در افراد، بسته به ژنوتیپ ویروسی هست که به آن مبتلا می شوند. بعضی از جهش هایی که در ویروس ایجاد شده شدت بیماری را افزایش داده و بعضی جهش های ژنی شدت بیماری را کاهش داده است.

شدیدا با کمبود تخت آی سی یو مواجهیم

انیسیان با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود کیت آزمایشگاهی مواجه نیستند و فعلا کیت ایرانی و خارجی در بازار موجود است، گفت: از سال 1396 یعنی چند سال قبل از کرونا ، حدود 80 هزار تخت بیمارستانی کمبود داشتیم و با این شرایط فعلی کشور که اغلب استان های کشور در وضعیت قرمز هستند، این تخت های موجود قطعا جوابگوی بیماران نیازمند بستری نیست.

او ادامه داد: البته مراکز درمانی تمام تلاششان را می کنند که با افزایش ظرفیت و فعال کردن تیم های بحران و تلاش شبانه روزی بتوانند به بیماران سرویس بدهند ولی مشکل پیدا کردن تخت خالی آی سی یو مشکلی هست که الان بسیار تشدید شده و خیلی وقت ها متأسف می شویم که کثرت بیماران اینقدر هست که مراکز درمانی به سختی جوابگوی نیازهایشان هستند.

هنوز با همزمانی آنفلوانزا و کرونا مواجه نشده ایم

رئیس بیمارستان ابن سینا در خصوص شیوع آنفلوانزا هم به بهداشت نیوز گفت: هنوز ما شاهد اپیدمی آنفلوانزا در جامعه نیستیم ولی متأسفانه طغیان کرونا را در سطح کشور خصوصا در تهران داریم که توان زیادی از کادر درمان گرفته است. اگر اپیدمی آنفلوانزا هم به آن اضافه شود تعداد بستری ها و فوتی ها از آمار امروز خیلی فراتر خواهد رفت.

وی پیش بینی اینکه امکان دارد در آبان ماه با فوت روزانه 600 نفر در روز روبرو شویم را پیش بینی واقع بینانه ای دانست و بیان کرد: چون هر فرد مبتلا به کرونا در حال حاضر می تواند بیش از دو نفر را مبتلا کند، با توجه به دوره بیماری که دو هفته است، می بینیم به صورت تصاعدی افراد مبتلا بالا می روند، در نتیجه درصدی از این مبتلایان به موارد شدید گرفتار شده و فوت می کنند. پس وقتی میزان ابتلا در جامعه سه برابر یا چهار برابر شود، به همان میزان فوتی ها هم بیشتر خواهد شد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید