خوردن آب در این ساعت معجزه می کند

کدخبر: ۳۷۵۷۷۰
اقتصادنیوز : همه شما تا به حال یک بار این جمله را شنیده اید که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا موجب لاغری شما می شود که این تنها فایده ی این نوشیدنی معجزه آسا نیست.
خوردن آب در این ساعت معجزه می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،آیا می دانید نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می تواند به هضم بهتر چربی ها و مبارزه با یبوست کمک کند؟ نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از وعده های غذایی برای سلامتی شما بسیار مفید است، با این حال نباید آب زیادی نیز قبل از غذا بنوشید زیرا به عنوان مثال، نوشیدن 2-3 لیوان آب قبل از غذا، هضم آن را دشوار می کند. بنابراین مهم ترین نکته این است که قبل از غذا تنها چند جرعه آب بنوشید و زیاده روی نکنید.

 نوشیدن بیش از حد آب در هنگام غذاخوردن می تواند روی اسید معده شما تاثیر بگذارد، در تجزیه غذا و رهایی از باکتری های مضر معده که ممکن است مصرف کنید تاثیر کم تری خواهد داشت. با این حال، برای عملکرد بهینه هضم غذا و حفظ سلامتی در زندگی روزمره، توصیه می شود 30 دقیقه قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید. در این بخش از بهداشت وسلامت نمناک ،به سوالات شما در این باره پاسخ داده ایم.

چرا نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا خوردن توصیه می شود؟

همه افراد از عملکرد بدنی خود آگاه هستند و می دانند که چه چیزی باعث می شود تا احساس خوبی داشته باشند. بنابراین باید یاد بگیرید که به صدای بدن خود گوش دهید و درک کنید که چه تغییراتی باعث بهتر شدن احساس تان می شود و کنار گذاشتن چه عادت هایی بهتر است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان یا کم تر آب بنوشید تا شاهد چگونگی واکنش بدن خود باشید.

*مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید. تنها کافیست 15 روز این کار را امتحان کنید!

 فواید نوشیدن آب نیم ساعت قبل غذا

انرژی بیشتری خواهید داشت 

 نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا به بدن رطوبت لازم را می دهد.

 عادتی به همین سادگی باعث عملکرد مناسب سلولی می شود و به بدن انرژی مورد نیاز برای انجام مهم ترین کارها برای هضم و جذب مناسب مواد مغذی را می دهد.

 فراموش نکنید که مغز و عضلات شما تقریبا از 75 درصد؛ و کلیه ها و کبدتان از 70 درصد آب تشکیل شده اند.

 شما باید مراقب از دست دادن و همچنین دریافت آب بدن تان باشید و تعادل هموستاتیک را حفظ کنید. با این حال، آنچه را که پیش تر گفتیم به خاطر بسپارید، این بدان معنا نیست که باید دو لیوان آب پشت سرهم بنوشید. در حالت ایده آل ، به جای این که تا زمانی که احساس تشنگی کنید منتظر بمانید، سعی کنید در طول روز و نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید.

موجب کاهش وزن می شود

همه ما این جمله را شنیده ایم که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا موجب لاغری می شود. دلیل این موضوع آن است که با نوشیدن آب، شکم تان پر از آب شده و گرسنه نخواهید بود. مهم تر از همه، پرکردن معده با آب و قبل از غذا به منظور فریب دادن احساس گرسنگی می تواند بسیار خطرناک نیز باشد.

 توصیه می شود فقط یک یا نصف لیوان آب بنوشید. به این ترتیب، با حفظ اثرات اساسی چون:

 بهبود هضم غذا

 هضم و تجزیه چربی بهتر

 مبارزه با یبوست

 داشتن بدن و اندامی بسیارسالم تر

کاهش وزن سالمی خواهید داشت و علاوه بر این با اضافه کردن کمی آب لیمو به آب نوشیدنی خود احساس خوبی پیدا خواهید کرد. 

پوست تان بسیار بهتر به نظر می رسد

 نوشیدن آب برای سلامت داخلی و ظاهری بدن مفید است.

 اگر عادت نوشیدن به آب را تمرین کنید؛ بدن شما سم زدایی قوی خواهد شد.

 اکسیژنی که از آب دریافت می کنید به حفظ حالت ارتجاعی و رنگ پوست شما کمک می کند. به همین ترتیب، اگر یک لیوان آب قبل از غذا بنوشید، غذای تان بهتر هضم می شود و در نتیجه ویتامین ها، مواد معدنی و اکسیژن بیشتری جذب خواهید کرد.

علاوه بر نوشیدن آب 30 دقیقه قبل از غذا ؛ ایده خوبی است که در مواقع ذیل نیز آب بنوشید:

 هنگام برخاستن از خواب یک لیوان آب ولرم بنوشید

 قبل از حمام، نوشیدن کمی آب برای کاهش فشار خون عالی است

 قبل از خواب، حتما مایعاتی بنوشید تا مایعاتی که طی شب از دست می رود را جبران کند.

*در کل با بدن خود به درستی رفتار کنید و این امور را در روتین خود بگنجانید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید