خواص شگفت انگیز فلفل دلمه‌ای که نمی‌دانید

کدخبر: ۳۷۶۰۱۱
اقتصادنیوز : فلفل دلمه ای در گروه سبزیجاتی قرار دارد که برای سلامتی پوست و مو مفید بوده زیرا سرشار از ویتامین، مواد معدنی است.
 خواص شگفت انگیز فلفل دلمه‌ای که نمی‌دانید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فلفل دلمه ای‌ها معمولا در پخت و صرف غذا به صورت پخته یا خام  استفاده می شوند. این مواد غذایی در گروه سبزیجات قرار دارند که معمولا برای سلامتی پوست و مو مفید هستند، زیرا  سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

فلفل دلمه‌ای دارای ویتامین A و C بوده ودر رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی و زرد موجود است. ریز مغذی‌های فلاونوئید و بتاکاروتن موجود در فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین C است و از منظر طب سنتی این نوع از سبزیجات طبع گرم و خشکی دارند.

 فلفل دلمه‌ای که حاوی بیش از ۳۰ نوع مختلف کاروتنوئید از جمله آلفا کاروتن، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین، کریپتوکسانتین و زئاگزانتین است، می تواند در سلامت چشم موثر باشد. کاروتنوئید‌ها یک خانواده مغذی گیاهی هستند که مسئول رنگ آمیزی قرمز، زرد و نارنجی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات هستند. محققان دریافته اند که آن‌ها به بهبود سلامت چشم‌ها و دفع بیماری‌های چشم کمک می‌کنند، زیرا هنگام ورود نور به داخل چشم، نور آبی مضر را جذب می‌کنند.

کاروتنوئید‌ها همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی قدرتمندی هستند که می‌توانند از انواع سرطان‌ها جلوگیری کنند. کاروتنوئید‌ها رادیکال‌های آزاد را که اتم‌های اکسیژن آسیب رسان به سلول هستند و با مولکول‌های دیگر بدن واکنش نشان می‌دهند، غیرفعال می‌کنند.

متخصصان توصیه می‌کنند که اطمینان حاصل کنید فلفل دلمه‌ای برای رسیدن به حداکثر میزان فواید آنتی اکسیدانی موجود در آن، رسیده شود، زیرا باعث افزایش کاروتنوئید در آن می‌شود  که حاوی گوگرد زیادی است و می تواند از بروز سرطان های مختلف جلوگیری کند. 

 میزان ویتامین C با رسیدن فلفل دلمه‌ای نیز افزایش می‌یابد. یک فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده ۱۵۷ ٪ از ویتامین C روزانه را تامین می کند  و این یک روش عالی برای سالم ماندن خواهد بود.

اگر افراد احساس ناراحتی کنند با خوردن فلفل دلمه ای می توانند میزان ویتامین B ۶ مصرفی خود را افزایش داده و سرحال شوند. B ۶ که به طور طبیعی در فلفل دلمه‌ای وجود دارد، به مغز کمک می‌کند تا سروتونین و نوراپی نفرین بر خلق و خوی افراد تاثیر نگذارند. همچنین  ویتامین B ۶ موجود در فلفل دلمه‌ای کمک می‌کند تا سیستم بدنی تنظیم شده و افراد خواب بهتری داشته باشند.

 باید بدانید که فلفل دلمه‌ای قرمز، دارای قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان است و بهتر است در روزهای کرونایی از آن بیشتر استفاده کنید. لیکوپن در فلفل دلمه ای قرمز می تواند  از سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی پیشگیری کند. لیکوپن ماده‌ای است که وقتی در معرض حرارت قرار بگیرد، آزاد می‌شود. به همین دلیل  لازم است کمی آن را در روغن تفت داده یا کبابی کنید.

فلفل دلمه‌ای قرمز  ۷۵ درصد نیاز روزانه بدن به مواد مغذی  در سلامت استخوان را تامین می‌کند. این مسئله به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی از ریزمغذی‌هایی چون کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است که همگی  از مواد مغذی مورد نیاز در استحکام و حفظ بافت استخوانی هستند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید