رایزنی اقتصادی واعظی با وزیر خزانه داری ترکیه

کدخبر: ۳۷۶۹۱۳
رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس تلفنی با لطفی الوان وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه، روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه را خوب توصیف و بر توسعه بیش از پیش روابط در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
رایزنی اقتصادی واعظی با وزیر خزانه داری ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس تلفنی با لطفی الوان وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه، ضمن تبریک این انتصاب به وی، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت ایشان، همکاری های تهران و آنکار تداوم داشته و دو کشور همکاری های خود را در زمینه های مختلف توسعه و گسترش دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و همکاری های تجاری و تبادل کالا بین دو کشور، گفت: با استفاده از شرایط جدید بین المللی و رفع موانع برای همکاری های اقتصادی و تجاری بین کشورها، روابط دو کشور می تواند بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد و با توجه به اینکه بخش خصوصی ایران و ترکیه نقش موثری در گسترش روابط تجاری و اقتصادی داشته‌اند، لازم است از سرمایه گذاری های بخش خصوصی دو کشور هر چه بیشتر حمایت شود. 

 واعظی همچنین با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور در بهبود روابط اقتصادی، گفت: با تلاش کمیسیون مشترک اقتصادی، روابط ایران و ترکیه می تواند و باید به الگویی از روابط دو کشور همسایه و دوست در منطقه تبدیل شود.

 وزیر جدید دارایی و خزانه داری ترکیه نیز در این تماس تلفنی، ایران را کشور دوست و برادر ترکیه دانست و روابط دو کشور را بسیار خوب و رو به توسعه دانست.

«لطفی الوان» با بیان اینکه در مسئولیت جدید همه تلاش خود را برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری ترکیه و ایران انجام خواهد داد، با تغییر شرایط بین المللی ، زمینه توسعه و تعمیق همکاری های تجاری و اقتصادی فراهم شده است.

وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط کشورها از نظر شیوع ویروس کرونا ، روابط تجاری و کالایی دو کشور در طریق مرزهای زمینی و هوایی به سرعت به وضعیت قبل بازگردد و دو کشور بتوانند از همه ظرفیت های موجود همکاری استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید