معرفی بزرگ‌ترین تهدیدعلیه آمریکا پس از جنگ جهانی دوم!

کدخبر: ۳۷۶۹۹۲
​اقتصادنیوز: یک مقام بلندپایه آمریکا گفته از زمان جنگ جهانی دوم به این سو چین بزرگترین تهدید علیه ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.
معرفی بزرگ‌ترین تهدیدعلیه آمریکا پس از  جنگ جهانی دوم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بلندپایه‌ترین مقام اطلاعاتی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) از چین به عنوان بزرگترین تهدید پیش روی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم به این سو یاد کرد. 

«جان راتکلیف»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا هشدار داد چین در حال آماده شدن برای «دوران نامعلومی از درگیری با آمریکا» است. 

او خواستار اقدامات فراحزبی برای مقابله با «بزرگترین تهدید پیش روی آمریکا» و «بزرگترین تهدید علیه دموکراسی در سراسر دنیا از زمان جنگ جهانی دوم» شد. 

ادعاهای راتکلیف در مقاله‌ای که او پنجشنبه در روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» منتشر کرده مطرح شده است. 

در این مقاله آمده است: «چین، در حال آماده شدن برای دوران نامعلومی از درگیری با آمریکا است. واشنگتن نیز باید آماده باشد. سران کشور باید تفرقه‌های حزبی را کنار گذاشته و با درک این تهدید، به صراحت درباره آن صحبت کنند و اقداماتی برای مقابله با آن در پیش گیرند.»

نوشته راتکلیف جدیدترین هشدار از سوی مقام‌های ارشد دولت آمریکا درباره قدرت گرفتن چین است. تنش‌ها با چین از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ شدت گرفته است. 

دولت آمریکا اخیراً صدور روادید برای اعضای حزب کمونیست چین را محدود و تحریم‌های جدیدی علیه شماری از شرکت‌های چینی اتخاذ کرده است. 

دولت ترامپ چندی پیش به دستور داد کنسولگری‌اش در هیوستون را تعطیل کند. واشنگتن مدعی شد دیپلمات‌های چین در این اماکن شهروندان آمریکا را تهدید کرده و از آنها جاسوسی می‌کردند. 

راتکلیف در مقاله‌اش از احتمال مطرح شدن چین به عنوان ابرقدرت جدید دنیا به جای آمریکا ابراز نگرانی کرده. او می‌نویسد: «این نسل، با پاسخی که به تلاش‌های چین برای گرفتن جای آمریکا به عنوان ابرقدرت مسلط می‌دهد قضاوت خواهد شد.»

ظهور چین و تغییر نظم جهانی در سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های کشورهای غربی بوده است، به گونه‌ای که برخی از سران کشورهای غربی از جمله «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه آشکارا از احتمال فروپاشی نظم جهانی مستقرشده بعد از جنگ جهانی دوم ابراز نگرانی کرده‌اند. 

به تازگی «ناتو» هم در گزارشی هشدار داده این ائتلاف باید درباره نحوه مقابله با چین و ظهور ارتش این کشور، فکر جدی‌تری بکند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید