اتهام نماینده ترامپ به کره شمالی

کدخبر: ۳۷۸۲۸۰
نماینده ارشد دولت آمریکا در امور کره شمالی، این کشور را مقصر شکست مذاکرات هسته‌ای آن با واشنگتن خواند و گفت پیونگ‌یانگ فرصت ایجاد تغییر اساسی در روابط خود با واشنگتن را در دوره ترامپ، از دست داد.
اتهام نماینده ترامپ به کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نماینده ارشد دولت آمریکا در امور کره شمالی امروز پنجشنبه، پیونگ‌یانگ را مقصر شکست مذاکرات کره شمالی-آمریکا دانست و مدعی شد، کُره فرصت ایجاد تغییر اساسی در روابط خود با واشنگتن را در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از دست داد.

«استفان بیگان» معاون قائم مقام وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با یک اتاق فکر در سئول، از توقف مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی و عدم پیشرفت در این خصوص در دوره خود ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش «رویترز»، وی گفت: متاسفانه در دو سال گذشته فرصت‌های زیادی به دست همتایان کره شمالی ما که اغلب به جای استفاده از فرصت برای تعامل، در جستجوی موانع در مذاکرات بودند، هدر رفت.

او در ادامه از تصمیم ترامپ برای برقراری تماس با رهبر کره شمالی دفاع کرد و آن را اقدامی جسورانه خواند.

بیگان گفت که از همتای بعدی خود در دولت جدید آمریکا خواهد خواست که به تعامل با مقامات کره شمالی ادامه دهند و همچنین از کره شمالی خواست به مذاکرات هسته‌ای با آمریکا در ماه‌های پیش‌رو ادامه دهد.

او در پیامی خطاب به «جو بایدن» که در آستانه ورود به کاخ سفید قرار دارد، گفت: جنگ تمام شده، زمان درگیری پایان یافته و زمان صلح فرا رسیده است.

بیگان که برای مذاکرات دقیقه نودی با کره جنوبی درباره همسایه شمالی به سئول سفر کرده، با همتای کره‌ای خود دیدار کرده و قرار است با دیگر مقام‌های این کشور هم دیدار و درباره روابط دوجانبه و کره شمالی رایزنی کند.

بیگان کار خود در دولت ترامپ را به عنوان نماینده آمریکا در مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی آغاز کرد و سپس در دولت ترامپ به عنوان قائم مقام وزارت خارجه کارش را ادامه داده است.

نفر دوم وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد که او آمادگی دارد با کره شمالی در هر زمانی رایزنی کند اما پیونگ‌یانگ تصریح کرد تا زمانی که سیاست‌های خصمانه واشنگتن متوقف نشود، به میز مذاکرات برنمی‌گردد.

به رغم انجام سه دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مذاکرات متعدد بین دو کشور طی چهار سال‌ اخیر، اختلافات درباره مسائل مربوط به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره، تحریم‌ها و حضور نظامی واشنگتن در منطقه همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید