سخنگوی ستاد ملی کرونا مطرح کرد:احتمال ورود ویروس کرونای انگلیسی به ایران

کدخبر: ۳۸۳۳۵۵
سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت:کرونای انگلیسی در ۵٠کشور دیده شده ، باید مرز‌ها را کنترل کرد، اما باید فرض کنیم کرونا انگلیسی به کشور وارد شده است.
سخنگوی ستاد ملی کرونا مطرح کرد:احتمال ورود ویروس کرونای انگلیسی به ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،علی رضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین خبر‌ها از بیماری کرونا پرداخت.

رئیسی با اشاره به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: در حال حاضر ۴۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۴۳ شهر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند که ۱۸ شهر نارنجی مربوط به استان مازندران است.

او ادامه داد: شهر لاهیجان در استان گیلان نیز نیازمند مراقبت بیشتری است و همه شهر‌های استان مازندران نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان مازندران در پیک سوم قرار دارد و اکثر شهر‌های این استان درگیر بیماری بوده و چهار شهر سواد کوه شمالی، ساری، آمل و رامسر در شرایط قرمز کرونا قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت:  ویروس انگلیسی جهش یافته تمام اروپا را در بر گرفته و موجی از نگرانی در اروپا ایجاد شده است، این ویروس تنفسی است و هرکشوری را می‌تواند درگیر کند، حتی خبر‌هایی مبنی بر دیده شدن این ویروس جهش یافته در ترکیه هم دریافت شده است، بنابراین باید مرز‌های زمینی و هوایی و دریایی رصد شود تا از ورود این ویروس جهش یافته جلوگیری کنیم.

او افزود: چه این ویروس جهش یافته از خارج وارد شده یا ویروس داخل کشور دچار جهش شود، مهم این است که شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت کنیم، و از حضور در جمع پرهیز کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد:کرونای انگلیسی در ۵٠کشور دیده شده است باید مرز‌ها را کنترل کرد، اما باید فرض کنیم کرونا انگلیسی به کشور وارد شده است و فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از اجتماعات را جدی بگیریم لذا ما، نوع ویروس را از دو هفته پیش بررسی کرده ایم و تاکنون ردپایی از این ویروس پیدا نکرده ایم.

او با اشاره به اینکه شرط ورود مسافران به ایران از کشور‌های اروپایی تست منفی کروناست، اما ترس ما از عادی انگاری بیشتر از کرونای انگلیسی است افزود: لاهیجان در گیلان در آستانه وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، خیز سوم در هرمزگان اتفاق نیفتاد، لذا موج سوم کرونا بسیار سهمگین بود و بستری کرونا به ٣ هزار رسید و اکنون میزان بستری روزانه ۶٠٠ نفر در کشور و مرگ میر از حدود ۵٠٠ به ١٠٠ نفر رسیده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تدابیری که برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای انگلیسی به کشور صورت گرفته گفت: قدرت چسبندگی تاج‌های ویروس کرونای انگلیسی باعث افزایش سرعت انتقال شده است،۳۰ شهریور امسال حدود ۱۱۰۸ نفر ناقل ویروس کرونای انگلیسی شناسایی شده بودند که متاسفانه مقامات انگلیسی پنهانکاری کردند.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: تعداد تست‌ها به ۶٠ هزار رسیده و کیت‌های کرونا تامین شده است و از این پس برنامه اصلی ما طرح شهید سلیمانی است تا بیماران و اطرافیان آن‌ها را به سرعت شناسایی کنیم.

او با بیان اینکه از همه مردم می‌خواهیم با تغییر شرایط از رنگ نارنجی به زرد، کوچک‌ترین غفلت می‌تواند شرایط را تغییر بدهد گفت: ویروس کرونا بسیار قابل سرایت است و اگر غفلت کنیم، درگیر موج بعدی می‌شویم.

رئیسی با اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به بیش از ۸۶ درصد رسیده و این یعنی به سمتی حرکت می‌کنیم که مردم این سبک زندگی را جدی گرفته‌اند، زیرا تنها راه مقابله با ویروس کرونا ست خاطرنشان کرد: روند بیماری در سطح کشور نزولی است و اعلام می‌کنیم که میزان بستری در بیمارستان‌ها تقریبا یک چهارم شده و میزان مرگ و میر کشور کمتر از یک سوم به نسبت پنج تا شش هفته قبل شده و این آمار درخشانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید