بزرگراه های تهران پیوست اجتماعی ندارد

کدخبر: ۳۸۳۹۷۲
اقتصادنیوز :‌مسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر به فقدان پیوست اجتماعی برای بسیاری از بزرگراه های تهران اشاره کرد و گفت: لازم است به مشکلاتی که در خصوص بزرگراه هایی مانند شهید صیاد شیرازی، شهید زین الدین و شهید حکیم وجود دارد رسیدگی شود.
بزرگراه های تهران پیوست اجتماعی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز ، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر به فقدان پیوست اجتماعی برای بسیاری از بزرگراه های تهران اشاره کرد و گفت: لازم است به مشکلاتی که در خصوص بزرگراه هایی مانند شهید صیاد شیرازی، شهید زین الدین و شهید حکیم وجود دارد رسیدگی شود. یکی از مشکلات به پنل های عایق صوتی مربوط می شود که بسیاری از بزرگراه ها فاقد آن هستند و در برخی موارد هم که وجود داشته، به سرقت رفته اما جایگزینی برای آن درنظر گرفته نشده است.

وی افزود: این موضوع آسیب هایی دارد که باعث کاهش ارزش املاک مجاور بزرگراه ها و تحمیل آلودگی‌های مضاعف به ساکنین آن منطقه می شود. ضروری است شهرداری تهران به این موضوع رسیدگی کند چون دامنه آسیب‌های ناشی از تردد در بزرگراه‌ها و عدم به کار گیری پنل‌های عایق صوتی و نظایر آن، بر سلامت و بهداشت روحی – روانی ساکنان گسترده است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: البته مشکل صوتی در مناطق دیگری چون حوالی فرودگاه مهرآباد هم وجود دارد که با این اقدامات، رفع شدنی نیست اما مهم است.

وی در ادامه به رعایت نشدن حریم بزرگراه ها پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه بیشتر بزرگراه ها به گونه ای ساخته شده که حریمی برای آن ها در نظر گرفته نشده است. این موضوع مشکلات زیادی به همراه داشته که باید در جای خودش به آن رسیدگی کرد. البته بزرگراهی چون شهیدچمران را هم داریم که در گذشته ساخته شده و کم و بیش حریم آن رعایت شده است.

مسجدجامعی در ادامه با یادآوری این نکته که هفته گذشته به شهرداری تذکری مبنی بر رسیدگی به موضوع آلودگی های مربوط به پل صدر داشتم گفت: اشراف عرصه عمومی بر حریم خصوصی در  این پل، موضوعی مضاعف است که به دلیل دو طبقه بودن آن اتفاق افتاده است. یعنی منازل مردم از بالای پل و از خودروهایی که تردد دارند دیده می شوند. علاوه براین همین دوطبقه بودن باعث شده آلودگی صوتی این منطقه نیز مضاعف شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید