درخواست هاشمی طبا از مراجع تقلید در پی توهین جنجال برانگیز به رئیس جمهور

کدخبر: ۳۸۹۴۶۸
مصطفی هاشمی طبا، با اشاره به ادبیات خاص برخی روحانیون و چهره‌ها در صدا و سیما و به طور مشخص نمونه اخیر توهین به رئیس جمهور می‌گوید این توهین به حاکمیت جمهوری اسلامی است.
درخواست هاشمی طبا از مراجع تقلید در پی توهین جنجال برانگیز به رئیس جمهور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین،  اگرچه عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، سعی کرد با یک عذرخواهی فضا علیه رسانه ملی درباره اظهارات احمد جهان‌بزرگی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور را پای منقل اعلام کرده بود، رفع و رجوع کند اما نه حواشی موضوع تمام شده و نه ماراتن توهین به رئیس‌جمهور در صدا و سیما.

سید مصطفی هاشمی‌طبا، مساله ادبیات خاص در صدا و سیما را فراتر از آنچه در یک برنامه و اهانت به رئیس‌جمهور دیده شد، می‌داند و می‌گوید: دوستانی که مدعی رسالت اسلامی هستند از یک طرف می‌گویند رسالت پیامبر(ص) رسالت سیاسی و نه اخلاقی بوده یعنی در ظاهر رسالت اسلامی را رسالتی حاکمیتی و سیاسی و نه اخلاقی و تازه پیامبر خدا را در انجام این رسالت ناموفق می‌دانند.

وی با بیان این که برخی در حال ارائه قرائت جدیدی از اسلام هستند، ادامه داد: برخلاف آموزه‌های مختلف اسلامی که حتی می‌گویند به بزها دشنام ندهیم، شاهد ادبیات جریانی هستیم که می‌گویند لازم است با آدم‌های مشکوک که به دنبال انحراف مردم هستند با «بهتان و تهمت» حرف بزنیم؛ یعنی دینی را مطرح و دنبال می‌کنند که همان ماکیاولیسم است.

هاشمی‌طبا افزود: آنها خود را مجاز می‌دانند تا تهمت بزنند و دروغ بگویند و فعلا این موارد را بد نمی‌دانند. به نظر می‌رسد شیوه و قرائت جدیدی از اسلام که به فرمایش حضرت علی «وارونه پوشیدن پوستین است» را در جامعه رشد می‌دهند.

وی با تاکید بر این که آنها که دشنام می‌دهند، تهمت می‌زنند و مطرود می‌کنند در حقیقت حاکمیت و مدیریت جامعه را زیر سوال می‌برند، تصریح کرد: وقتی می‌گویند رئیس‌جمهوری پای منقل است یعنی رئیس‌جمهور چنین کاری می‌کند و رهبری هم به او هیچ نمی‌گوید و بعضا حتی او را تایید هم می‌کند؛ معلوم است که این داستان اهانت به کجاها کشیده می‌شود.

هاشمی‌طبا تاکید کرد: آنچه در صدا و سیما رخ داد نه تنها اهانت به رئیس‌جمهور و دولت بلکه توهین به حکمرانی و کل جمهوری اسلامی بود. چطور می‌شود رئیس‌جمهور اینطوری باشد اما برای ادامه کار مجوز داشته باشد؟

رئیس سازمان تربیت‌بدنی در دولت اول اصلاحات تصریح کرد: مراجع هم ساکت هستند. کسانی که باید این زمان وارد عرصه شوند و راهنمای جریان اسلامی کشور باشند، نسبت به این مسائل سکوت کرده‌اند.

وی با بیان این که انتقاد به کار خوب است اما این انتقاد نیست، افزود: از اساس کسانی که امروز در مقام انتقاد هر حرفی به رئیس‌جمهور می‌زنند، شفاف کنند که رئیس‌جمهور قرار است دقیقا چه کاری انجام بدهد؟ باید چه کاری انجام می‌داده که انجام نداده است؟

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: تنها کلیات می‌گویند که معیشت مردم را باید درست کرد، معیشت مردم اگر با حرف درست می شد تا الان مجلس یازدهم به قدر کافی در این باره حرف زده بود و باید درست می‌شد.

رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات افزود: بگویند رئیس‌جمهور از چه راهی و چگونه کار را انجام دهد. متاسفانه کسانی این حرف‌ها را علیه رئیس‌جمهور می‌زنند، خودشان یک آجر هم روی آجر نگذاشته‌ و نتوانسته‌اند هیچ جایی را درست اداره کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید