عربستان در پی خرید این تسلیحات نظامی+ جزئیات

کدخبر: ۳۸۹۴۷۲
نشریه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی اعلام کرد احتمالا عربستان سعودی قصد خرید ۵ سلاح مدرن روسیه را داشته باشد که پیشتر درباره آن مذاکره کرده است.
عربستان در پی خرید این تسلیحات نظامی+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، مجله آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی اعلام کرد عربستان سعودی پس از تعلیق فروش تسلیحات از سوی دولت جدید آمریکا، قصد دارد ۵ نوع سلاح مدرن از روسیه خریداری کند که در سال‌های قبل درباره عقد قرارداد در این خصوص با مسکو مذاکراتی داشته است.

در گزارش عربی آرت آمده است، عربستان در مرحله اول سیستم موشکی ضد هوای برد بلند S-۴۰۰ Triumph را قصد دارد بخرد که در سال ۲۰۱۷، رسانه‌ها از توافق روسیه و عربستان برای انعقاد معامله خبر داده بودند. این قرارداد با تحریم آمریکا علیه کسانی که در این توافق نامه شرکت داشتند، مذاکرات در این خصوص متوقف شد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی همچنین با دانستن اینکه نیروی هوایی سعودی در حال حاضر ۲۰۰ اف -۱۵ جنگنده قدیمی آمریکایی را داراست، خرید جنگنده‌های روسی توجه این کشور را جلب کرده است. در سال ۲۰۱۷ دو کشور مذاکراتی درباره خرید جنگنده‌های روسی Su-۳۴S انجام داده بودند، اما سرانجام این گفتگو مشخص نشد.

این مجله همچنین از تفنگ دستی AK-۱۰۳ نام برد و گفت: عربستان سعودی در میان چند کشور عربی است که به مدل مدرن مسلسل کلاشنیکف و تولید تحت لیسانس آن تمایل نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۹ مذاکراتی بین عربستان سعودی و روسیه در مورد تولید کلاشنیکف در مسکو انجام شد و عربستان سعودی موافقت کرد مقدار زیادی از آن را خریداری کند.

نشنال اینترست نوشت: سلاح دیگری که ممکن است مورد توجه کارشناسان نظامی سعودی قرار گیرد، بمب افکن سنگین TOS-۱A است. در سال ۲۰۱۷ شرکت سعودی «سامی» تفاهم نامه‌ای را با شرکت «روس اوبرون اکسپورت» درباره تولید این سلاح خطرناک در عربستان سعودی و واردات تعدادی از آن نیز امضا کرد. ارتش سعودی ممکن است از بمب افکن روسی برای از بین بردن خودرو‌های زرهی سبک و پشتیبانی از تیم‌های فنی خود استفاده کند.

این نشریه آمریکایی در پایان درباره پنجمین نوع سلاحی که ممکن است عربستان سعودی از روسیه خریداری کند، سامانه موشکی ضد تانک «کورنت» را نام برد. این روزنامه گفت که شرکت سعودی سامی نسخه‌های به روز شده موشک ضد تانک روسی را خریداری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید