سازمان جهانی کار اعلام کرد:

نابودی ۴۰۰میلیون شغل تمام‌وقت در سه ماهه دوم سال بر اثر پاندمی کرونا/ آمریکا، آسیا و آفریقا بیشترین آسیب شغلی را دیدند

کدخبر: ۳۴۷۴۹۷
اقتصادنیوز؛ براساس اعلام سازمان جهانی کار (ILO) بازار جهانی کار در بحبوحه پاندمی کرونا، در نیمه دوم سال با احیای به شدت مبهمی روبرو بوده و زنان کارگر به مراتب با ضربه سنگین‌تری مواجه خواهند شد.
نابودی ۴۰۰میلیون شغل تمام‌وقت در سه ماهه دوم سال بر اثر پاندمی کرونا/ آمریکا، آسیا و آفریقا بیشترین آسیب شغلی را دیدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، براساس آمار این نهاد، در جهان حدود ۵۱۰ میلیون یا ۴۰ درصد از تمامی کارگران زن در چهارن بخش به شدت آسیب دیده کار می‌کنند و این رقم برای مردان ۳۶.۶ درصد است. گزارش سازمان جهانی کار - کووید-۱۹ و جهان کار - نسخه پنجم، نشان می‌دهد که ساعات کار از دست رفته در سراسر جهان در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت تخمین‌های قبلی بسیار بیشتر است.

در گزارش جاکارتاپست آمده که ساعات کاری در سه ماهه دوم سال با ریزش ۱۴ درصدی معادل از دست رفتن ۴۰۰ میلیون شغل تمام‌وقت روبرو بوده است. این رقم در مقایسه با برآورد ۱۰.۷ درصدی در گزارش ۲۷ ماه مه که از دست رفتن ۳۰۵ میلیون شغل را پیش بینی کرده بود به مراتب بیشتر و چشمگیرتر است.

علاوه بر این، ارقام جدید انعکاس شرایط رو به وخامت در بسیاری از مناطق طی هفته های اخیر است به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه در بخش‌هایی از آمریکا، آسیا اقیانوسیه و آفریقا. کشورهای حاضر در این مناطق از حیث از دادن مشاغل در میان خسارت دیده ترین کشورها هستند.

حدود ۹۳ درصد از کارگران جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که به نوعی با تطعیلی محل کار مواجه شده اند و این در حالی است که آمریکا با بیشترین محدودیت ها مواجه شده است. اداره ملی آمار مکزیک روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که از ماه مارس تاکنون ۱۲ میلیون نفر شغل خود را به دلیل پاندمی از دست داده اند.

در برزیل، نرخ بیکاری از مارس تا مه حدود ۱۳ درصد افزایش یافته به طوری که آثار پاندمی موجب تعدیل ۷.۸ میلیون شغل شده است. در مورد زنان نیز این نهاد جهانی در گزارش خود تاکید کرده است که آثار به اندازه ای روی این قشر چشمگیر است که هراس ها را مبنی بر از دست رفتن پیشرفت های قابل توجه انجام شده در حوزه برابری جنسیتی در دهه های اخیر، افزایش داده است.

زنان همچنین در بخش‌های بهداشت و تامین اجتماعی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند؛ جایی که در معرض بیشترین خطر از دست دادن منبع درآمد، ابتلا و انتقال قرار داشته و از امنیت اجتماعی کمتری برخوردارند. این گزارش خاطرنشان کرده که برنامه‌های احیای بلندمدت به مسیر پیشرفت آتی پاندمی و سیاست‌های اتخاذ شده توسط دولت‌ها بستگی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید