اقتصاد نیوز گزارش می دهد

معرفی رکورددار رشد قیمت بازار خودرو+ جدول

کدخبر: ۳۶۳۱۳۸
بازار خودرو پس از چند روز ثبات شیب ملایم افزایش قیمت را از سرگرفت.
 معرفی رکورددار رشد قیمت بازار خودرو+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز، رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در بازه زمانی پنج روزه از 27 شهریور تا 2 مهر ماه، تیبا صندوقدار رکوردار افزایش قیمت بوده و تیبا 2 در این مدت کمترین رشد قیمت را داشته است. 

قیمت تیبا صندوقدار

رشد قیمت خودرو در حالی در آخرین روز هفته جاری مجدد آغاز شد که هفته پیش بازار خودرو روند ثبات را در پیش گرفته بود و به گفته فعالان بازار خودرو خریداران در انتظار تصمیم برای اجرای سیاست مکانیسم ماشه بوده است. اما با شروع هفته جاری و فروکش کردن بار روانی اخبار اعلام شده بازار خودرو جنب و جوش اندکی به خود گرفت؛ این روند در حالی است که هنوز نتایج عملی مکانیسم ماشه مشخص نیست با این حال خریداران به بازار بازگشته اند و این امر موجب شده تا روند صعودی قیمت خودرو از سر گرفته شود.

قیمت پراید

به گفته فعالان بازار خودرو هفته گذشته بازار با سکون و رکود همراه بود؛ اما در هفته جاری این ثبات با رشد اندکی شکسته شد و پیش بینی می شود که در روزهای آینده شاهد رشد بیشتر قیمت خودرو در بازار باشیم. فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که با توجه به کاهش ارزش پولی کشور شاهد رشد قیمت مواد اولیه در تولیدات داخلی بوده ایم که این امر موجب شده تا در هفته های اخیر تولید خودروسازان روند نزولی داشته باشد که این امر نیز بر رشد قیمت خودرو اثر گذار خواهد بود چرا که با کاهش تولید شاهد کاهش عرضه خواهیم بود و این امر به طور طبیعی شیب قیمت را صعودی می کند.

سمند

بیشترین رشد قیمت

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که از میان محصولات پرتیراز «تیبا صندوقدار» پنج روز گذشته را با بالاترین رشد قیمت سپری کرده است، قیمت این محصول در آخرین روزهای هفته جاری به حدود 139 میلیون تومان رسیده این در حالی است که این خودرو در 27 شهریور ماه با قیمت 118 میلیون تومان در بازار معامله می شد. با این شرایط می توان گفت «تیبا صندوقدار» در این دوره زمانی رشدی 17.8 درصدی داشته است.

رنو

کمترین رشد قیمت

اما با نیم نگاهی به قیمت خودرو در بازار می توان گفت کمترین رشد قیمت نیز در بازه زمانی مورد بررسی به گروه خانواده تیبا تعلق داشته بطوریکه تیبا دو با رشد 2 درصدی کمترین رشد قیمت را ثبت کرده است. با توجه به گفته های فعالان بازار خودرو می توان گفت در حالی که بازار خودرو در آخرین روزهای تابستان روند نزولی را پیش گرفته بود با شروع فصل پاییز استارت مجدد افزایش قیمت را زد؛ افزایشی که فعالان بازار خودرو رشد بیش از این را برای روزهای برای بازار خودرو متصورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید