خبر مهم سخنگوی دولت درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1403+ جزئیات و فیلم

کدخبر: ۶۴۴۰۷۲
اقتصادنیوز: بر اساس اعلام سخنگوی دولت، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی 35 درصد افزایش یافت.
خبر مهم سخنگوی دولت درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1403+ جزئیات و فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، بازنشستگان روزهای طولانی‌ است که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورای‌عالی کار محدود بماند.

رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به مکاتبه رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی یاد شده است.

خبر مرتبط
معادله چند مجهولی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ فرمول افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال 1403

اقتصاد نیوز: پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امسال هم با اما و اگر روبرو شده است. در حالی که نخستین روز از اردیبهشت ماه در حال سپری شدن است، نه از مصوبه هیات وزیران خبری است و نه صدای واحد از سازمان تامین اجتماعی شنیده می شود.

اما امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، حقوق بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت. یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند، حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد داشت. برای سایر سطوح، ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید