ارسال کمک‌های هوایی مصر به شمال غزه

کدخبر: ۶۳۲۰۱۹
اقتصادنیوز: سخنگوی ارتش مصر شنبه از ارسال کمک‌های هوایی این کشور به شمال غزه خبر داد.
ارسال کمک‌های هوایی مصر به شمال غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ «غریب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای گفت که قاهره به ارسال هوایی محموله‌های مواد غذایی و نیازهای فوری بشردوستانه به شمال نوار غزه ادامه می‌دهد.

خبر مرتبط
خبر مصری‌ها از آتش‌بس/اعلام زمان مذاکرات

اقتصادنیوز: مصر به دنبال برقراری آتش‌بس در غزه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان است.

از سوی دیگر شبکه خبری قاهره روز جمعه به نقل از منابعی اعلام کرد که قرار است کمک‌های بشردوستانه به وزن ۶.۷ تن با چتر توسط یک فروند هواپیمای ترابری مصری بر فراز اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه رها شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

خبر مرتبط
مذاکره بایدن با امیر قطر و رئیس جمهور مصر درباره آتش بس در غزه

اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با همتایان مصری و قطری خود درخصوص جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و لزوم آتش بس فوری در غزه گفتگو کرد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی