محسن جلال‌پور پیشنهاد کرد

اقتصاد ایران را با چه #هشتگ‌هایی معرفی کنیم؟

کدخبر: ۱۴۵۱۳۴
در پی مطرح شدن پیشنهاد رئیس اتاق ایران برای تشویق سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در اقتصاد ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی، فهرست #هشتگ‌های برگزیده برای معرفی یکپارچه اقتصاد ایران در این شبکه‌ها معرفی شد.

به گزارش اقتصادنیوز، محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که از فعالان جدی فضای مجازی است، روز گذشته با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود، از همه دلسوزان ایران خواست با هر ابزاری که در اختیار دارند، به معرفی دوباره اقتصاد ایران به سرمایه‌گذاران خارجی و تشویق آنها به حضور در بازار ایران اقدام کنند. (اینجا را ببینید.)

او با اشاره به سفر هفته گذشته‌اش به همراه محمد جواد ظریف کشورهای شمال اروپا؛ در کانال تلگرام خود نوشته بود: «جای خالی منابع انگلیسی برای معرفی دوباره ایران را به خوبی احساس می کنیم. کاش هرکس که دلش برای کشورش می‌تپد، با هر ابزاری که می تواند،اقتصاد ایران را دوباره به دنیا معرفی کند. اگر می توانید با #هشتگ در اینستاگرام موج ایجاد کنید. در فیس بوک. در وبلاگ‌ها و در شبکه‌های اجتماعی.»

جلال‌پور حالا با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود، فهرست #هشتگ‌های پیشنهادی‌اش برای ایجاد موج معرفی اقتصاد ایران را مطرح کرده است. 

او در پست اخیر خود در اینستاگرام نوشت: «قدم اول این است که هرکس حسابی در شبکه‌های اجتماعی دارد، با هشتگ #IRANECONOMY یا #INVESTMENTINIRAN یا#IRANMARKET یا #IRANINVESTMENTOPPORTUNITIES یا #IRANECONOMICPROFILE و هشتگ‌های مشابه به معرفی مقررات تاسیس شرکت٬ حساب بانکی٬ قوانین حاکم بر حساب سرمایه، تملک زمین و مسکن٬ اجازه کار٬ ویزا، بیمه، مقررات کار و... بپردازید.همین‌طور می‌توانید اطلاعاتی درباره متغیرهای کلان مثل نرخ رشد اقتصادی٬ نرخ ارز٬ نرخ بهره٬ قیمت انرژی و اطلاعات بازارهای مالی٬ بازار ارز٬ انواع ریسک ها و ...را به زبان انگلیسی منتشر کنید. حتما توجه داشته باشید که اطلاعات و هشتگ ها باید به زبان انگلیسی باشد.» 

به اعتقاد رئیس اتاق ایران «هدف ما باید ایجاد یک جنبش بزرگ درباره معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور باشد. بنابراین شما می توانید یک ایده ساده در شهر و منطقه خود را به زبان انگلیسی و با هشتگی فراگیر عمومی کنید.اطمینان داشته باشید،این جنبش جواب می دهد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید