اونس جهانی نزدیک به 100 دلار ریخت

پیش‌بینی نوسانات دلار و سکه در بازار + جدول و نمودار

کدخبر: ۳۷۲۲۳۱
اقتصادنیوز: کدام معامله گر در بازار سکه انتظار داشت که اونس طلا دچار ریزش شدیدی شود؟ تقریبا هیچ کس.
پیش‌بینی نوسانات دلار و سکه در بازار + جدول و نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز بیشتر معامله گران بازار سکه با اتکا به نظرسنجی های بین المللی باور داشتند که اونس طلا در هفته جاری با توجه به پیروزی بایدن سیر صعودی خواهد گرفت. با این حال، خبر غیرمنتظره موفقیت یک واکسن در برابر کرونا، طلای جهانی را در جاده سقوط قرار داد و به دنبال آن، سکه امامی و طلای 18 عیار هم تا حدی از مسیر افزایشی ابتدای روز عقب نشینی کردند.

معامله گران سکه از ابتدای روز با قدرت در سمت خرید قرار گرفتند و حتی توانستند فلز گران بهای داخلی را تا آستانه 14 میلیون تومان بالا ببرند. بازارهای جهانی هم تا حدی با سکه بازان همراهی کردند، چرا که اونس طلا هم در شروع بازار به بالای هزار و 960 دلار رفت. با این حال، از اواسط روز سکه در مسیر اصلاح قرار گرفت. با اعلام موفقیت واکسن شرکت فایزر در برابر ویروس کرونا، قیمت طلای جهانی به زیر هزار و 900 دلار رفت و ساعت 6 بعدازظهر حتی زیر هزار و 870 دلار معامله می شد. ریزش غیرمنتظره اونس طلا موجب شد که سکه تا ابتدای کانال 13 میلیون تومانی پایین برود. حتی پس از ساعت 6 بعدازظهر گفته می شد که سکه امامی زیر مرز 13 میلیون تومانی معامله شده است. در بازار طلای داخلی هم هر گرم طلای 18 عیار که در اواسط روز به بالای یک میلیون و 265 هزار تومان رفته بود، به یکباره با ریزش اونس، تا یک میلیون و 220 هزار تومان ریخت. ادامه ریزش اونس می تواند قیمت سکه و طلا در روز سه شنبه را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، هم سکه و هم طلا در ابتدای روز به اندازه ای بالا رفته بودند که روند کلی شان نسبت به روز یک شنبه منفی نشد.

در واقع ریزش اونس در روز دوشنبه موجب شد که افزایش قیمت سکه و طلای 18 عیار محدود شود؛ با این حال، در بازار موازی، دلار توانست افزایش قابل توجهی را به ثبت برساند. در سومین روز هفته، اسکناس امریکایی به راحتی از مرز 26 هزار تومان عبور کرد و در انتهای روز روی عدد 26 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

عوامل روانی رشد دلار 

بازار ارز در روزهای اخیر بسیار به اخبار سیاسی حساس شده است و نوسان گیران هم سعی می کنند با استفاده از اخبار جو خرید و فروش را بالاتر ببرند. امروز بازیگران ارزی بیشتر بر روی دو موضوع مانور می دادند. اول اینکه ترامپ ممکن است قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش، تحریم های بسیار بیشتری را بر علیه ایران اعمال کند. دومین خبر که نوسان گیران پیرامون آن جوسازی کردند، اظهاراتی بود که از یکی مقام های وزارت امور خارجه نقل شده بود که ایران برای بازگشت آمریکا به برجام می‌خواهد تکلیف 250 میلیارد دلار ضرر ایران که به واسطه خروج آمریکا از برجام رخ داده است، مشخص شود. فعالان باور دارند، این خبرها چنین انتظاراتی را در میان معامله گران ایجاد کرد که اختلاف های ایران و آمریکا به آسانی قابل حل نخواهد بود. با این حال، عده ای هم باور داشتند، متضرران از فروش دلار در قیمت های بالا جا مانده اند. در نتیجه، امروز تلاش کردند که قیمت دلار را بالا بیاورند و ضرر خود را کاهش دهند.

پیش‌بینی نوسانات فردا 

به نظر می‌رسد که بازارساز با بهره‌گیری از ابزارهای خود تلاش‌دارد تا قیمت ارز را تعدیل کند. بازارساز برای رسیدن به این هدف قاعدتا نیازمند تزریق حواله ارز در بازار نیما است، در مقابل  معامله‌گران فردایی تلاش دارند با ایجاد نوسان موجب افزایش قیمت دلار دربازار شوند

با توجه به روند امروز بازار پیش‌بینی می‌شود، معامله‌گران ارزی نگاهی به کانال 27 هزار تومانی داشته باشند. 

شواهد امرحکایت از آن دارد که بازار ساز نیز تلاش دارد که دلار را به مرز کانال 25 هزار تومانی بکشاند،  با توجه به قیمت نیما به نظر می‌رسد بازار به صورت واقعی کشش دلار بالای 25 هزارتومانی را نداشته باشد.. با توجه به فضای هیجانی مبتنی بر خبرحاکم بر بازار این امکان وجود دارد که هر خبر مثبت یا منفی روند بازار ارز را دگرگون کند. در واقع این وضعیت سبب شده است که به احتمال زیاد فارغ از جهت، شاهد نوسان در بازار باشیم.

  • بازدهی بازار 19 آبان 99
  • روند بهای سکه وارز 19 آبان 99
  • روند بهای سکه 19 آبان 99
  • روند بهای درهم 19 آبان 99
  • روند بهای دلار19 آبان 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی