گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

خبر فیک در بازار دلار / افزایش سود بانکی به 25 درصد

کدخبر: ۵۴۵۹۹۸
اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز 12 دی ماه 1401 در بازار ارز هرات و سلیمانیه با گپ مثبت باز شده است.نرخ دلار هرات امروز به نیمه کانال روز گذشته رسید اما در ادامه معاملات نقدی از سرعت افزایشی آن کاسته شد و عصر امروز نسبت به روز قبل رنج بود.ا
خبر فیک در بازار دلار / افزایش سود بانکی به 25 درصد

به گزارش اقتصادنیوز ، در بازار ارز امروز دوشنبه 12 دی ماه یک خبر سوخته برجسته شد. 

خبر فیک در بازار دلار

برخی از معامله گران مدعی بودندایالات متحده آمریکا ۱۴ بانک دیگر ایران را روز دوشنبه ۱۲ دی ماه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.البته ساعتی بعد آشکار شد این خبر، خبر روز نبوده است و این تصمیم چندی پیش اعلام واجرا شده بود.

افزایش سود بانکی به 25 درصد

از سوی دیگر  اعلام شد بعد از ابلاغ مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی برخی بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی نرخ سود سپرده‌های بانکی را افزایش دادند. مشاهدات شان می‌دهد نرخ سود سپرده در بانک های دولتی هم اکنون تا ۲۵ درصد هم افزایش یافته است.

نرخ سود تسهیلات بانکی نیز در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی افزایش یافته و به حدود ۲۴-۲۵ درصد رسیده است! برخی از بانک های خصوصی هنگام پرداخت تسهیلات، نرخ سود را به مشتریان ۲۴ درصد اعلام می کنند. این نرخ پیش از این ۱۸ درصد بود.

برخی از فعالان بازار میگفتند افزایش سود بانکی به 25 درصد در کوتاه مدت و میان مدت مثلا 6 ماه تا یک سال ممکن است  بازار ها را اندکی آرام کند اما تأثیرات منفی و اثار زیان بار آن  دربلند مدت خیلی بیشتر خواهد بود

این دسته از فعالان بازار باور دارند افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم باید  در  کوتاه مدت باشد و سریع با کاهش تورم سود بانکی هم شروع به کاهش کند

دو نیمه متفاوت دلار هرات /سلیمانیه صعودی شد 

قیمت دلار امروز  در بازار ارز هرات و سلیمانیه با گپ مثبت باز شده است.نرخ دلار هرات امروز به نیمه کانال روز گذشته رسید اما در ادامه معاملات نقدی از سرعت افزایشی آن کاسته شد  و عصر امروز  نسبت به روز قبل رنج بود.اما اسکناس آمریکایی در سلیمانیه  عصر امروز نسبت به دیروز بالاتر بود. 

معاملات دلار تهران شل بود/ خریدار دلار نایاب شد

در تهران هم معاملات کم‌رمق بود شنیده ها حکایت از تداوم فضای انتظامی دارد.فضای بازار طوری است که خریدار به سختی پیدا می‌شود و اغلب کسانی که می‌خرند، می‌خواهند ارزان‌خری کنند به همین خاطر هم اختلاف خرید و فروش بالاست.همچنین، نبود خریدار موجب شده که نرخ کانال از نرخ بازار فاصله داشته باشد و حتی نرخ‌ها خیلی متنوع‌تر شوند.

در سمت رسمی بازار هم نرخ دلار متشکل امروز 36 هزار و 900 تومان بود . 

تداوم رشد قیمت طلا 18 عیار 

قیمت طلا 18 عیار در سومین روز هفته  جاری مسیر صعود را  دنبال کرد. هر گرم طلای 18 عیار امروز دوشنبه 12 دی ماه 21 هزار تومان بر ارزش خود افزود و به 1 میلیون و 850 هزار و 600 تومان رسید. روز گذشته هم قیمت طلا 28 هزار و 600 تومان بالا رفته بود.

عرضه  ۸۰ کیلوگرم شمش طلا 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران در روز دوشنبه ۱۲ دی ماه میزبان عرضه نزدیک به ۸۰ کیلوگرم شمش طلا است.

ثبات قیمت سکه امامی (رسمی)

اگرچه قیمت طلا 18 عیار امروز مسیر رشد را دنبال کرد اما گفته شد قیمت سکه امامی در بازار رسمی امروز ثابت مانده است و  با 19 میلیون تومان معامله شد.

صف خرید برای سکه رفاه 

سکه رفاه هم امروز پیش از گشایش شاهد صف خرید بود.قیمت سکه بورسی امروز 19 ملیون و 350 هزار تومان بود . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید