نخستین محموله سیمان از بندر نوشهر به روسیه صادر شد

کدخبر: ۶۰۰۷۰۰
اقتصادنیوز: سعید کیاکجوری، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از صادرات اولین محموله سیمان از بندر نوشهر به روسیه خبر داد.
نخستین محموله سیمان از بندر نوشهر به روسیه صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از صادرات نخستین محموله سیمان از منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به روسیه خبر داد.

سعید کیاکجوری افزود: این محموله به مقدار ۲ هزار و ۲۰۰ تن صبح امروز به روسیه صادر شد.

ادعای دولت از رکورد جدید/ درآمد مالیاتی 2 برابر درآمدهای نفتی شد

این مسوول بیان داشت: در هشت سال گذشته هم صادرات سیمان از طریق این بندر به روسیه و دیگر کشورها انجام می گرفت منتهی بنا به دلایلی روند صادرات از این بندر متوقف شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رشد ۵۲ درصدی صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر در سال جاری خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی، مواد معدنی، غذایی، انواع محصولات کشاورزی شامل میوه و کنسانتره از مهم ترین کالاهای صادراتی از بندر نوشهر به کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می آید.

اولین محموله سیمان از بندر نوشهر به روسیه صادر شد

در زمان حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر با دارا بودن ۲ بندر تجاری (نوشهر - فریدونکنار) علاوه بر فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی، مسئولیت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از رامسر غربی ترین خطه مازندران تا ساری در زمینه حفاظت و ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی، رعایت و اعمال الزامات کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور دریایی و بندری، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها را، نیز بر عهده دارد.

بندر نوشهر با قدمتی حدود ۹۰ سال و مساحت حدود ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی، از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ تن برخوردار است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید