نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 17 فروردین

3179 پزشک هندی و فیلیپینی به استخدام دولت در آمدند

کدخبر: ۶۳۸۴۲۱
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
3179 پزشک هندی و فیلیپینی به استخدام دولت در آمدند

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

17 فروردین 1354؛3179 پزشک هندی و فیلیپینی به استخدام دولت ایران درآمدند

اولین گروه پزشکان هندی و فیلیپینی که به استخدام ایران درآمده‌اند در نیمه دوم اردیبهشت وارد ایران می‌شوند.

مجموعا 3179 پزشک عمومی متخصص، دندانپزشک، پرستار و ماما از کشورهای هند و فیلیپین به استخدام ایران درمی‌آیند.

سخنگوی وزارت کار اعلام کرد: براساس پروتکل و تفاهم‌نامه‌ای که بین دولت شاهنشاهی ایران و دولتین هندوستان و فیلیپین امضا و مبادله شده، افراد موردنیاز بازار کار ایران در رشته‌های شغلی پزشکی اعم از پزشک عمومی و متخصص و رشته‌های پیراپزشکی برای مصاحبه نهایی آماده شده‌اند.

به این منظور دکتر فریدون ناصری، معاون وزارت کار و امور اجتماعی در راس هیاتی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های بهداری، رفاه اجتماعی، علوم و آموزش عالی، سازمان برنامه و بودجه، جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران و سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی به دهلی نو عزیمت کردند تا ترتیب اعزام این افراد را به ایران بدهند.

17 فروردین 1374؛ تلاش دولت آمریکا برای تقویت دلار

آمریکا برای دومین بار طی هفته جاری تلاش کرد، با صدور مجوز خرید دلار، واحد پول این کشور را تقویت کند.

سخنگوی وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه کوتاه که برای خبرنگاران قرائت شد، اعلام کرد: به خزانه‌داری اجازه داده شد دلار خریداری کند.

براساس این گزارش، خزانه‌داری آمریکا حدود یک و نیم تا دو میلیارد دلار از بازار خریداری کرد، ولی ظاهرا این اقدام تاکنون نتوانسته است از کاهش ارزش دلار جلوگیری کند.

17 فروردین 1384؛ ابلاغ تعرفه جدید واردات خودرو

میزان حقوق ورودی خودرو سواری از 130 درصد در سال گذشته به 100 درصد در سال 84 کاهش یاف و نرخ حقوق ورودی آمبولانس در سال جدید 90 درصد تعیین و ابلاغ شد.

حقوق ورودی انواع اتوبوس و کامیون بدون توجه به تناژ آن به 20 درصد کاهش یافته است و حقوق ورودی مینی‌بوس و ماشین‌آلات راهسازی 20 درصد و حقوق ورودی ماشین‌آلاتی که تولید داخلی ندارند 10 درصد تعیین شده است.

17 فروردین 1394؛ ثبت رکورد نیم قرن در بورس

روز گذشته بورس تهران در شرایطی رکورد نیم قرن فعالیت خود را شکست و با رشد بیش از 2400 واحدی شاخص کل مواجه شد که در بازار ارز شاهد ثبات قیمت‌ها و حتی نرخ دلار به قیمت‌های روزهای قبل از تفاهم لوزان بازگشت.

با این حال بورس تهران با کسب سود 3.6 درصدی روزانه که از ابتدای فعالیت بورس تاکنون بی‌نظیر بوده، رکورد رشد هفتگی خود را نیز به ثبت رساند.

بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهند از ابتدای سال تاکنون یعنی در 7 روز کاری، این بازار توانسته 12.4 درصد سود را عاید بازیگران خود کند که این میزان سود در مدت زمانی مشابه در کل تاریخ فعالیت این بازار بی‌سابقه بوده است. به این ترتیب بازار سهام که در دوران اوج رشد خود قرار گرفته است، می‌تواند بخش قابل توجهی از زیان فعالان این بازار را که در سال گذشته تجربه کرده بودند، پوشش دهد.

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید