ترکیه و دبی؛ مقصد محبوب ایرانی‌ها در نوروز/ جزییات بیشترین سفرهای داخلی و خارجی نوروز

کدخبر: ۶۳۹۲۲۳
اقتصادنیوز: مسوول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام ۱۹ هزار و ۴۷۸ پرواز در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت حد فاصل ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین امسال خبر داد.
ترکیه و دبی؛ مقصد محبوب ایرانی‌ها در نوروز/ جزییات بیشترین سفرهای داخلی و خارجی نوروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حسین آجیلیان ممتاز» در نشست خبری با موضوع ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار داشت: در مدت مذکور ۱۹ هزار و ۴۷۸ پرواز در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت برقرار شده و ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۳۷ مسافر اعزام و پذیرش‌ شده‌اند.

وی افزود: از مجموع پروازهای انجام‌شده، یک‌هزار و ۶۷۱ پرواز خارجی شامل ۲۰۰ هزار و ۵۹۷ مسافر و تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۷ پرواز داخلی شامل ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۰ مسافر از فرودگاه‌های کشور تحت مالکیت این شرکت بوده است.

آجیلیان با بیان اینکه رشد حدود سه درصدی پیش بینی شده محقق شد، گفت: بر اساس آمار، بیشترین سفر داخلی به مشهد و کیش بوده و بیشترین سفر خارجی به ترکیه و دبی انجام‌شده است. همچنین ۵ فرودگاه پر تردد به‌ترتیب مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده است.

خبر مرتبط
چند میلیون ایرانی در ایام نوروز با هواپیما سفر کردند/ تاخیر پروازها چقدر بود؟

اقتصادنیوز: رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: متوسط تاخیر پروازها در ایام نوروز امسال به کمتر از ۱۵ دقیقه رسید.

مسوول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت با هدف برقراری فضایی شاد و دلپذیر اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش «راه آسمان» مورد استقبال مسافران در طول سفرهای نوروزی قرار گرفت و شاهد مشارکت بالای مردم در این پویش بودیم. در حوزه رسانه‌ای نیز طبق یک برنامه ریزی مشخص به‌صورت روزانه آمار پروازهای انجام‌شده و تعداد مسافران از طریق رادیو اعلام شد.

وی افزود: سامانه پیامکی ارسال پیشنهادات و انتقادات از میزان رضایتمندی به شماره ۱۰۰۰۷۰۶۹ به‌صورت ۲۴ ساعته نظرات مسافران را دریافت و رصد کرد و سامانه تلفنی ۱۹۹ نیز پاسخ‌گوی پرسش‌های مردم درباره اطلاعات پروازی بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید