ثروتمندان آمریکایی مهاجرت می‌کنند؟/مقاصد میلیاردرها برای شهروندی

کدخبر: ۶۳۹۸۵۷
اقتصادنیوز: تعداد فزاینده‌ای از متمولین آمریکایی در تلاش برای کسب شهروندی دوم، سوم یا حتی چهارم در دیگر کشورها هستند تا در صورت نیاز از آمریکا متواری شوند.
ثروتمندان آمریکایی مهاجرت می‌کنند؟/مقاصد میلیاردرها برای شهروندی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک شرکت حقوقی برجسته اعلام کرد خانواده‌های ثروتمند آمریکایی به‌دلیل بی‌ثباتی فزاینده در اوضاع اقتصادی این کشور به‌دنبال کسب شهروندی و اقامت یک کشور دیگر برای محافظت از دارایی‌های خود هستند.

تعداد فزاینده‌ای از متمولین آمریکایی در تلاش برای کسب شهروندی دوم، سوم یا حتی چهارم در دیگر کشورها هستند تا در صورت نیاز از آمریکا متواری شوند.

شرکت حقوقی «هنلی و شرکا» که در زمینه شهروندی با ارزش خالص فعالیت تخصصی دارد اعلام کرد در حال حاضر آمریکایی‌ها بیشتر از هر ملیت دیگری در حال دریافت ملیت یا اقامت کشور دوم هستند.

خبر مرتبط
ترامپ به رئیس‌جمهور آمریکا تاخت/بایدن اسرائیل را رها کرده است

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن کلا کنترل موقعیت اسرائیل را از دست داده است. او اسرائیل را رها کرده است.

در میان این ثروتمندان پیتر تیل میلیاردر حوزه فن‌آوری که شهروندی نیوزیلند را دریافت کرده و اریک اشمیت مدیر عامل سابق گوگل با شهروندی قبرس به‌چشم می‌خورند.

قانون موسوم به «خروج مالیاتی» به‌دلایل مالی ترک تابعیت آمریکا برای کسب تابعیت کشور دیگر را، به‌جز اقلیتی از ثروتمندان، برای دیگر شهروندان محدود می‌کند.

مقاصد اصلی ثروتمندان پرتغال، مالت، یونان و ایتالیا هستند. دولت پرتغال در ازای سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار یورویی (۵۴۱ هزار دلاری) در این کشور امکان اقامت، شهروندی و یا ورود بدون ویزا را فراهم می‌کند.

شرکت هنلی و شرکا می‌گوید داشتن پاسپورت کشوری که به‌لحاظ سیاسی بی‌طرف‌تر است برای آمریکایی‌ها (وانگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها) امکان سفر به کشورهای با روابط مخدوش با دولت متبوع خودشان را فراهم می‌کند.

این در حالی است که تجار آمریکایی در سفرهای تجاری خود بیم آن را دارند که به‌دلیل ملیت آمریکایی طعمه «گروگان‌گیری یا تروریسم» در یک دسته از کشورها باشند.

و در نهایت، داشتن تابعیت کشوری غیر از آمریکا به تسهیل نقل و انتقالات مالی یا معاملات برون‌مرزی با تعداد بیشتری از طرف‌های تجاری کمک می‌کند.

هنلی و شرکا پیش‌بینی می‌کند مهاجرت میلیونرهای آمریکایی در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسیده و از ۱۲۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ و ۵۱ هزار نفر در سال ۲۰۱۳ به ۱۲۸ هزار نفر برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید