پیش‌بینی بورس فردا 26 فروردین 1403

کدخبر: ۶۴۰۳۲۹
اقتصادنیوز: در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران افت بیش از 53 هزار و 900 واحدی را دید (شاخص 2.38 درصدی افت کرد) تا نشان دهد آسمان بازار سرمایه نه تنها پاک نیست بلکه قرمز رنگ است.
پیش‌بینی بورس فردا 26 فروردین 1403

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار روی رقم 7 هزار و 655 همتی ایستاد و ارزش معاملات بازار نیز در محدوده 5 هزار و 900 میلیارد تومانی قرار گرفت و با همین ارزش معاملاتی پایین ارتفاع شاخص با افت بیش از 53 هزار واحدی همراه شد.

خبر مرتبط
هجوم سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های امن‌تر در بازار

اقتصادنیوز: بالاگرفتن ریسک‌های ژئوپلتیک میان ایران و اسرائیل سبب شد قیمت سهام در بازار وال استریت کاهش یابد؛ درحالی که قیمت اوراق و نفت افزایش را تجربه کرد.

بازار روز جاری بازاری بود که روزدتر از هر بازار دیگر شایعه‌های شروع جنگ را جدی گرفت و با افت سنگین واکنش خود به اخبار سیاسی را نشان داد.

خودرو ، فلزات اساسی و بانک‌ها گروه‌هایی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود دیدند البته که در سمت فروش و صف‌های فروش ایجاد شده!

در نقشه بازار نیز تنها نماد فزر به صف خرید نشسته بود و باقی نمادها رخ منفی را داشتند نماد زماهان نیز تک نمادی بود که در گروه محصولات کشاورزی رخ مثبتی را برای خود ثبت کرد.

در این میان زمان دومین حراج شمش طلا در سال جاری مشخص شد و هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود. زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲۵ فروردین ماه مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

خبر مرتبط
ریزش سنگین بورس از ترس جنگ +اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: در اولین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام ریزش سنگینی را ثبت کردند. هراس از درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل از علل اصلی ریزش بازار است.

خبر دیگری که دربین اهالی بازار سرمایه آن هم در روز سرخ بازار سرمایه دست به دست می شد خبر تعطیلی سفارت هلند در ایران بود.رسانه‌ها خبر دادند که سفارت هلند در تهران و همچنین کنسولگری هلند در اربیل به دلایل امنیتی تعطیل خواهند بود.

با افزایش گمانه زنی‌ها درباره پاسخ احتمالی ایران به رژیم اسرائیل، منابع خبری از فعل و انفعال‌های نظامی ایالات متحده و اسرائیل خبر داده است.

این موضوعات به همراه خبرهای دیگر از اظهارنظرهای متفاوت مسئولان و گزارش‌های رسانه‌های بین المللی در خصوص تنش بین ایران و اسرائیل باعث می‌شود که بازار به روزهای خوب و صعود فکر نکند اما به محض کاهش احتمالات درگیری نظامی، بازار سرمایه می‌تواند افت‌های اخیر را جبران کند که برای رسیدن به آن روزهای سختی را در پیش داریم.

در پایان بازار امروز بیش از 1700 میلیارد تومان پول از بازار بورس تهران خارج شد تا دومین روز خروج سنگین پول از بازار بورس تهران ثبت شود. بازار در روز 18 فروردین ماه بود که بیش از یک هزار میلیارد تومان خروج پول حقیقی‌ها ثبت کرده است و امروز این خروج برای دومین بار در سال جاری تکرار شد.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران  

در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس با افت بیش از 53 هزار واحدی (افت 2.38 درصدی) را برای خود ثبت کرد و بازار در شوک بالا گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل به پیشواز منفی‌ها رفت تا فرش قرمز خروج پول از بازار سرمایه پهن شود.

از منظر تکنیکالی وجود چند کندل در بازار کمی نگران کننده است چرا که بازار نشان داده است که با مشاهده این مدل کندل‌ها (افت‌های سنگین) کار برای برگشت شاخص سخت خواهد شد.

این در حالی است که نماد فارس و تعداد دیگری از نمادهای شاخص ساز حمایت شدند تا از افت بیشتر شاخص جلوگیری شود و ریزش بازار چندانن به چشم نیاید اما واقعیت این است که آسمان بازار سرمایه از سرخی بیش از حد به سیاهی می‌زند.

کل

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید