دور دنیا

ترمز قیمت‌ها در بازار کشیده شد/ بازگشت منات آذربایجان و دینار عراق به کانال‌ کاهشی

کدخبر: ۶۴۰۸۸۴
اقتصادنیوز: امروز قیمت ها در بازار ارز تهران بر مدار کاهش حرکت کردند و قیمت هر منات آذربایجان با تجربه افت ارزش 700 تومانی، به کانال نزولی وارد شد تا 39330 تومان خرید و فروش شود.
ترمز قیمت‌ها در بازار کشیده شد/ بازگشت منات آذربایجان و دینار عراق به کانال‌ کاهشی

به گزارش اقتصادنیوز، روابط تجاری ایران و جمهوری آذربایجان با تمام فرار و نشیب هایی که در تمامی این سال ها داشته اما همواره برقرار بوده است و جایگاه تهران و باکو به عنوان شریک اقتصادی در برنامه‌های اقتصادی هر کشور محفوظ است.

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط رئیس کل گمرک ایران، ارزش صادرات ایران در 11 ماه سال 1402 به کشور جمهوری آذربایجان روند نزولی داشته است و این در حالیست که براساس گزارش سایت آذرنیوز، گردش مالی تجارت غیرنفتی ایران با آذربایجان در سال گذشته (از 21 مارس 2023 تا 19 مارس 2024) بالغ بر 797 هزار تن به ارزش بیش از 671 میلیون دلار بوده است.

همچنین آمار واردات حکایت از آن دارد که صادرات و ترانزیت بار از طریق راه آهن از اسفند ماه گذشته تا 22 فوریه 2024، 28 درصد افزایش داشته است. در این مدت حدود 645 هزار تن کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان مبادله شده است که شامل مرکبات، انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و عمده محصولات غذایی می‌شود.

اما اراده دو کشور برای بهبود روابط تجاری نسبت به سالیان گذشته، مهم ترین عامل محرکه در جهت توسعه مبادلات اقتصادی تهران-باکو در آینده نزدیک است و امضای توافقنامه ها و تفاهمنامه های اقتصادی روند همکاری دو کشور را سرعت بیشتری خواهد بخشید. مانند تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای حل و فصل مشکلات در پایانه‌های مرزی، تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک، تفاهم در خصوص توسعه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١۵ میلیون تن در سال که در جریان دیدار رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال این کشور بر آن تاکید شد. به بهانه مرور آخرین وضعیت تجارت تهران-باکو، سری هم به بازار ارز تهران خواهیم زد و آخرین قیمت منات، واحد پول رسمی کشور جمهوری آذربایجان را بررسی خواهیم کرد.

قیمت منات آذربایجان امروز 27 فروردین 1403

قیمت هر منات آذربایجان در جریان مبادلات ارزی بازار تهران روندی متفاوت نسبت به چند روز اخیر را در پیش گرفت و با تجربه افت ارزش 700 تومانی، به کانال نزولی وارد شد تا 39330 تومان خرید و فروش شود.

هر منات در پایان معاملات روز گذشته، در کانال 40 هزار تومان پیشروی کرده بود.

منات آذربایجان

نرخ امروز درام ارمنستان

امروز درام ارمنستان هم وضعیتی مشابه منات آذربایجان را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که در مقایسه با روز پیش، پنج تومان ارزان شد و 169 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

آخرین قیمت لیر ترکیه امروز

روند نزولی حاکم بر بازار ارز تهران قیمت لیر ترکیه را هم امروز تحت تاثیر خود قرار داد تا با ریزش 30 تومانی نسبت به روز گذشته، 2085 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شود.

نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا هم در معاملات امروز بازار تهران به 32.43 رسید.

لیر ترکیه

نرخ امروز دینار عراق

امروز دینار عراق هم که در چند روز اخیر صعود قیمت قابل توجه و بی سابقه ای را تجربه کرده بود، ارزان شد و با عقب نشینی از کانال 50 تومان، دو تومان ارزان و 49 تومان ارزش گذاشته شد.

قیمت امروز درهم امارات در بازار

قیمت درهم امارات هم در جریان مبادلات امروز معامله گران، عقب نشینی نسبی را در مقایسه با روز پیش تجربه کرد. هر درهم در پایان فعالیت بازار ارز 18287 تومان معامله شد تا 326 تومان ارزان شده باشد.

همچنین نرخ برابری درهم امارات با دلار هم امروز به 3.67 رسید.

قیمت درهم امارات امروز

آخرین قیمت ریال عمان امروز

طبق روال هر روز قیمت ریال عمان هم به تبعیت از شیب کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران، بیشترین میزان کاهش را تجربه کرد و سه هزار و 140 تومان پایین آمد تا 174330 تومان مبادله شود.

قیمت لاری گرجستان امروز

قیمت لاری گرجستان هم در پایان فعالیت بازار ارز تهران 440 تومان پایین آمد و 25310 تومان رسید تا عقبگردی نسبی در کانال 25 هزار تومان داشته باشد.

نرخ امروز بات تایلند

در شرقی ترین مقاصد مسافران ایرانی یعنی تایلند هم وضعیت مشابهی حاکم بود و قیمت هر بات در عصر امروز به 1819 تومان رسید تا افت ارزش 39 تومانی داشته باشد.

رینگیت مالزی

قیمت رینگیت مالزی

بازار ارز تهران برای واحد پول رسمی کشور مالزی هم نویدبخش کاهش قیمت بود و هر رینگیت امروز 280 تومان ارزان و 14000 هزار تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات بازار ارز تهران در روز دوشنبه از پایان روند صعودی قیمت ارزها پس از چندین روز روند افزایشی حکایت داشت و ریال عمان و دینار عراق به ترتیب بیشترین و کمترین میزان عقب نشینی قیمت را در جریان معاملات امروز به نام خود زدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید