نمادهای سبزپوش در بورس امروز/ خروج پول حقیقی از بازار سهام تداوم دارد!

کدخبر: ۵۹۹۲۹۹
اقتصادنیوز: امروز نمادهای فارس، حکشتی و ذوب نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
نمادهای سبزپوش در بورس امروز/ خروج  پول حقیقی  از  بازار سهام  تداوم دارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و نهم شهریور 1402، شاخص کل  بورس تهران  7 هزار و 300 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 121 هزار و 188 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با ریزش 667 واحد در رقم 721 هزار و 769 واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس  با افت 76 واحدی به رقم 26 هزار و 218 واحد رسید. همچنین  شاخص هم وزن  فرابورس با کاهش 428 واحدی به سطح 129 هزار و 47 واحد رسید.

خروج  پول حقیقی  از  بازار سهام  تداوم دارد!

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  برای سومین روز معاملاتی متوالی منفی شد و در حالی که روز دوشنبه این معیار به منفی 402 میلیارد تومان رسیده بود و سه‌شنبه منفی 343 میلیارد تومان بود؛ امروز 238 میلیارد تومان  پول حقیقی  از  بازار سهام  خارج شد.

امروز نماد وتجارت بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشت که ارزش آن 22 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، نمادهای شپنا، شستا،  فولاد  و  خودرو  بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین  ورود پول حقیقی  به نمادهای کقزوی و ثفارس تعلق داشت و پس از این دو، نمادهای شصفها، انرژی و  فرابورس  بیشترین ورود را داشتند.

photo_2023-09-20_13-51-55

ریزش نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای فارس،  حکشتی  و ذوب نمادهای سبزپوش  بورس  بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل   بورس  داشتند. امروز مقاومت مثبت نماد‌های سبک در برابر ریزش قیمت نماد‌های سنگین  بازار سهام  مغلوب شد.

در مقابل شستا،  شپنا  و شتران از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در  فرابورس  نیز نمادهای شگویا، فزر و انتخاب بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، هرمز و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر  شاخص کل  فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش  بورس امروز  نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و شستا، سقاین و  خودرو  در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز  بمولد، دی و خاور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات خرد به کف رسید!

امروز  ارزش معاملات  کل بازار سهام به 7 هزار و 852 میلیارد تومان رسید.  ارزش معاملات  اوراق بدهی در بازار ثانویه 749 میلیارد تومان بود که 10 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 383 میلیارد تومان رسید.

photo_2023-09-20_13-52-00

نمادهای پرمعامله بازار سهام

در معاملات امروز نماد افران بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 355 میلیارد تومان بود.

پس از افران، یاقوت بیشترین ارزش معاملات را داشت و همای رتبه سوم بیشترین  ارزش معاملات  را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد تصمیم  و فردا در رتبه‌های بعدی بیشترین  ارزش معاملات  قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام کمند با تعداد 689 میلیون و 400 هزار سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به همای تعلق داشت. دو نماد وتجارت  و  خودرو  نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

افزایش صف‌های فروش در بورس 

در معاملات چهارشنبه، 59 نماد صف خرید داشتند و 44 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 9.4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 117 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 19 درصدی به 268.9 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

image_132857

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید