رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت «هایما S5 پلاس» در روز اعلام قیمت‌‌های جدید مونتاژی‌ها + جدول

کدخبر: ۵۸۵۱۳۶
اقتصادنیوز: امروز را شاید بتوان یکی از روزهای پرحاشیه بازار خودرو دانست، روزی که قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی اعلام شد و شرکت‌کنندگان در دومین طرح فروش به صورت نوبت‌دهی را شگفت زده کرد.
افت قیمت «هایما S5 پلاس» در روز اعلام قیمت‌‌های جدید مونتاژی‌ها + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ امروز بازار خودرو همانند دلار شکل کاهشی داشت، کاهشی نامحسوس که فعالان بازار خودرو از آن با عنوان نوسان یاد کردند و این امر نشان از آن داشت که کاهش نرخ دلار نتوانست چندان در این بازار اثرگذار باشد. از سوی دیگر امروز قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی نیز اعلام شد. قیمت‌های که بازار را شوکه کرد؛ بطوریکه فعالان بازار خودرو معتقدند برای مشخص شدن تاثیر قیمت‌های جدید در بازار باید کمی صبر کرد.

خودرو جدید چینی رونمایی شد / تیگو ۸ پلاگین را بشناسید

توصیه مهم به سهامداران بورسی

اما قیمت خودروها در بازار امروز چگونه بود؟ براساس ارزیابی بازار پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با کاهش یک تا 15 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند و بیشترین کاهش به خودرویی رسید که امروز با توجه به اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی تغییر رو بالا داشت. «هایما S5 پلاس» محصول پرطرفدار ایران خورو امروز با افت 15 میلیونی وارد بازار شد و به این طریق بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد. «دنا پلاس توربو اتومات» هم کاهشی 6 میلیونی داشت. 

از سوی دیگر امروز در میان محصولات سایپا «شاهین» کاهش 5 میلیونی داشت و بیشترین کاهش در میان سایپایی‌ها را به خود اختصاص داد. خودروهای اقتصادی سایپا هم با افت یک تا 3 میلیون راهی بازار شدند. 

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 571 میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت یک میلیونی را تجربه کرد. «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز با کاهش 15 میلیونی در بازار یک میلیارد و 290میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم 497 میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت. «دناپلاس» هم امروز با افت 6 میلیونی در بازار 647 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز 848 میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی 4 میلیونی را ثبت کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «207 پاناراما اتومات» 847 میلیون قیمت‌گذاری و افتی 9 میلیونی داشت.

ایران اقتصاد 18

قیمت محصولات سایپا در بازار

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 575 میلیون تومانی شد و افت 5 میلیونی را تجربه کرد . اما در میان محصولات سایپا خانواده کوییک هم امروز در بازارافت قیمت داشت. با این شرایط «کوییک‌R» در بازار 345 میلیون تومان قیمت خورد و افتی یک میلیونی را تجربه کرد، اما «کوییک معمولی» هم در بازار 343 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و با افت 2 میلیونی راهی بازار شد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد در میان خانواده تیبا هم امروز «تیبا صندوقدار» در بازار 337 میلیونی قیمت گذاری شد و و افت 2 میلیونی را ثبت کرد، اما «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 344 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 2 میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز افت یک میلیونی داشت و در بازار 331 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

سایپا اقتصاد 18

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید