خارج کردن توده‌ای عجیب از شکم بیمار 35 ساله

کدخبر: ۵۰۴۸۶۷
اقتصادنیوز: پس از مراجعه خانمی ۳۵ ساله به اورژانس بیمارستان پورسینای آشخانه در خراسان شمالی، پزشکان یک توده در ابعاد ۲۰*۱۰*۱۰ از تخمدان راست این بیمار خارج کردند و در حال حاضر وضعیت جسمانی بیمار مساعد است.
خارج کردن توده‌ای عجیب از شکم بیمار 35 ساله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جراح زنان بیمارستان پورسینای آشخانه در خراسان شمالی گفت: با کمک کادر پزشکی بیماستان طی یک عمل جراحی توده ۱.۵ کیلوگرمی از شکم یک زن ۳۵ ساله خارج شد و هم اینک وضعیت جسمانی بیمار مساعد است.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گزارش داد، دکتر مریم یزدانی، روز سه‌شنبه اظهار داشت: با مراجعه خانمی ۳۵ ساله با درد شدید به اورژانس بیمارستان و انجام معاینات اولیه، بیمار به اتاق عمل ارجاع و با همکاری تیم گروه بیهوشی، یک توده در ابعاد ۲۰*۱۰*۱۰ از تخمدان راست بیمار خارج و تخمدان به علت تورشن و پیچ خوردگی برداشته شد.

وی افزود: توده دیگری نیز از تخمدان چپ بیمار خارج و برای پاتولوژی به آزمایشگاه ارسال شد.

یزدانی یادآور شد: بر اساس این گزارش بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

هم اینک درمانگاه تخصصی بیمارستان پورسینا دارای چهار متخصص جراح و داخلی، ۲ متخصص اطفال، ۲ متخصص زنان و زایمان، ۲ متخصص بیهوشی و یک رادیولوژیست است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه وسملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

 

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید