واکنش بورل به رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب

کدخبر: ۵۸۰۹۶۶
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت موضع اتحادیه اروپا درباره سوریه تا زمانی که پیشرفتی بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل حاصل نشود، تغییر نخواهد کرد.
واکنش بورل به رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در مقر اتحادیه عرب در قاهره با یکدیگر دیدار کردند و درباره موضوعات و همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

در این دیدار درباره اوضاع در سودان و آتش بس اخیر گفت‌وگو شد. بورل و ابوالغیط درباره درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان نیز صحبت کردند و هر دو درباره اوضاع کنونی در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کردند. هر دو متعهد شدند تا به همکاری در راستای دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو دولت ادامه دهند.

درگیری‌ها در یمن، لیبی و سوریه از دیگر محورهای مورد مذاکره میان بورل و ابوالغیط بوده است. 

بورل به اقدام اخیر کشورهای عرب در رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب اشاره کرد و گفت که موضع اتحادیه اروپا درباره سوریه تا زمانی که پیشرفتی بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل حاصل نشود، تغییر نخواهد کرد.

 بورل روز پنجشنبه گذشته، با این ادعا که شرایط کنونی اتحادیه اروپا برای تغییر سیاستهایش در قبال سوریه مساعد نیست اعلام کرد که اتحادیه اروپا به تحریم‌ها علیه سوریه ادامه خواهد داد. 

اتحادیه اروپا اخیرا نیز تحریم‌هایی جدیدی علیه چند تبعه سوری از جمله افراد خانواده «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور با ادعای تجارت مواد مخدر اعمال کرد.

 نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب با هدف رفع تعلیق عضویت سوریه در این سازمان، هفتم می گذشته در قاهره برگزار شد و وزرای خارجه کشورهای عربی تصمیم گرفتند که سوریه را به کرسی‌اش در اتحادیه عرب بازگردانند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید