کشور در انتظار هوای سرد/کاهش افت فشار گاز

کدخبر: ۶۲۳۴۱۶
اقتصادنیوز: براساس هشدار زرد سازمان هواشناسی، برخی از نقاط کشور در هفته جاری درگیر بارش‌های زمستانی می‌شوند که تحت تاثیر این شرایط احتمال افت فشار گاز نیز وجود دارد.
کشور در انتظار هوای سرد/کاهش افت فشار گاز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه موجب بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف، کاهش نسبی دما و در مناطق گرمسیر رعدوبرق می‌شود.

این سامانه روز دوشنبه کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و مازندران و روز سه‌شنبه کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد.

روز چهارشنبه استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، قم، تهران، البرز، اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال استان‌های فارس، سمنان، خراسان رضوی، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، لرستان و نوار شرقی خوزستان درگیر این سامانه می‌شوند.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، این شرایط جوی مخاطراتی از جمله احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی در نواحی کوهستانی و مناطقی با اقلیم سرد، احتمال بهمن، احتمال آب‌گرفتگی معابر، کاهش نسبی دما و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق را به همراه دارد.

آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر توصیه شده و لازم است مردم نسبت به پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی توجه کنند.

محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی از دیگر توصیه‌هالی سازمان هواشناسی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید