واکنش تند بورل به ادعای ترامپ درباره ناتو

کدخبر: ۶۲۷۸۷۹
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به اظهار نظر ترامپ درباره ناتو گفت: ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی «جداگانه» و متکی بر وهم و خیال رئیس‌جمهور آمریکا باشد.
واکنش تند بورل به ادعای ترامپ درباره ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتار جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور تاکید کرده که ایالات متحده ممکن است از آن دسته از متحدان خود در ناتو که به اندازه کافی به ناتو منابع مالی تزریق نمی‌کنند، در مقابل حمله احتمالی روسیه محافظت نکند.

خبر مرتبط
عصبانیت بایدن از تهدیدهای ترامپ علیه ناتو

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا به اظهارنظر دونالد ترامپ در مورد تقابل احتمالی روسیه و ناتو واکنش نشان داد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی جداگانه باشد و طبق مزاج و وهم رئیس‌جمهور آمریکا عمل کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز اظهارات ترامپ را «رقت‌انگیز و خطرناک» خواند و هشدار داد دومین حضور او در کاخ سفید «روابط خارجی آمریکا را ویران و دشمنان آن را  جسور خواهد کرد.»

خبر مرتبط
انتقاد شدید دبیرکل ناتو از اظهارات تازه ترامپ

دبیرکل ناتو از اظهارات دونالد ترامپ درباره عمل نکردن اعضای ناتو به تعهدات مالی خود، تاکید کرد که این اظهارات جان آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را به خطر خواهد انداخت.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا نیز گفت اظهارات «بی‌ملاحظه» درباره ناتو تنها در خدمت منافع روسیه است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هم در واکنش به این اظهارات گفت: هر اشاره‌ای مبنی بر اینکه ناتو از یکدیگر دفاع نخواهد کرد به امنیت ما از جمله آمریکا آسیب می‌رساند و سربازان آمریکایی و اروپایی را در خطر فزاینده قرار می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی