تنش در محل سخنرانی بایدن/این معترضان بازداشت شدند+عکس

کدخبر: ۶۳۱۰۵۵
اقتصادنیوز: تعدادی از حامیان فلسطین مقابل محل سخنرانی بایدن در مقر شبکه خبری ان.بی.سی در نیویورک بازداشت شدند.
تنش در محل سخنرانی بایدن/این معترضان بازداشت شدند+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اعضای گروه «صدای یهود برای صلح» که یک گروه حامی فلسطین هستند در مقابل محل سخنرانی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقر شبکه خبری ان.بی.سی نیوز تجمع کرده بودند که ۵۰ نفر از آن‌ها توسط پلیس بازداشت شدند.

62937916

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، این گروه همچنین اعلام کرد، صدها نفر از اعضایش در لابی این شبکه خبری تجمع کرده بودند. تصاویر نشان می‌دهد که شرکت کنندگان با تیشرت‌های مشکی که رویشان نوشته شده بود «همین الان آتش‌بس» پلاکارت‌هایی در دست داشتند که رویشان عبارت مشابهی نوشته شده بود.

همچنین بر روی یکی از بنرها نوشته شده بود «یهودیان خطاب به بایدن: مسلح کردن نسل کشی را متوقف کن».

خبر مرتبط
تظاهرات حامیان فلسطین در چهار کشور اروپایی/درخواست معترضان برای پایان نسل‌کشی در غزه

مخالفان اسرائیل و معترضان حمله به غزه در شهرهای مختلف اروپا تظاهرات کرده و خواستار آتش‌بس فوری و توقف نسل‌کشی در غزه و آزادی فلسطین شدند.

این گروه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: سیاست خارجی مرگبار بایدن فروش سلاح به اسرائیل را تسریع کرده، به دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر اینکه اسرائیل مرتکب نسل کشی شده، بی‌اعتنایی کرده، تامین مالی به آنروا را تعلیق و قطعنامه‌های شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را وتو کرده است.

62937918

این گروه همچنین نوشته است: بایدن باید به مردم آمریکا پاسخ دهد نه به اسرائیل که بی رویه مردم غزه را بمباران می‌کند، ۷۰ درصد زیرساخت‌های غزه را نابود کرده که شامل بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و تاسیسات برق و آب می‌شود.

فشارها بر بایدن به منظور حمایت از یک آتش بس کامل در غزه در حالی افزایش داشته که او از این کار امتناع می‌کند.

بایدن گفته که امیدوار است حماس و رژیم صهیونیستی بتوانند با یک وقفه ۶هفته‌ای در روزهای آتی توافق کنند.

62937917

بایدن، رژیم صهیونیستی را برای دست برداشتن و متوقف کردن عملیات نظامی‌اش تحت فشار قرار داده اما این فشارها، اثر کمی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید