افرادی که برای شادی بیش از پول ارزش قائل هستند، این کار را در اولویت می‌گذارند

کدخبر: ۶۳۴۶۶۱
اقتصادنیوز: سرمایه‌گذاری روی روابط و گذراندن لحظات با عزیزان اغلب باعث شادی و رضایت بی‌اندازه می‌شود، که بسیار فراتر از شادی گذرا که ثروت مادی می‌تواند ارائه دهد، است.
افرادی که برای شادی بیش از پول ارزش قائل هستند، این کار را در اولویت می‌گذارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، یک مطالعه در سال ۲۰۰۳ نشان داد که هرچه بیشتر به دنبال پول باشیم، در بخش های خاصی از زندگی خود رضایت کمتری خواهیم داشت. محققان خاطرنشان کردند: «هرچه هدف برای موفقیت مالی قوی‌تر باشد، بدون در نظر گرفتن خانواده، رضایت از زندگی خانوادگی کمتر می‌شود».

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، نشان می دهد که اولویت دادن به پول در طول زمان ممکن است در واقع شادی ما را تضعیف کند. ما اهداف مالی بزرگی ایجاد می کنیم. سپس، ساعت‌های اضافی را کار می‌کنیم، آن ترفیع را هدف قرار می‌دهیم، و تلاش‌های جانبی خود را ادامه می‌دهیم.

ما فکر می‌کنیم که پول بیشتر ما را راضی‌تر می‌کند، اما متوجه نمی‌شویم که اهداف مالی و زمان صرف شده برای آنها احتمالاً برعکس است. پس بسیاری از ما اشتباه کرده ایم.

گروه نادری از افراد هم وجود دارند که به این موضوع به شکل ظریف‌تری نگاه می‌کنند. آنها خوشحالی را به پول اولویت می دهند. اما آنها چه کار متفاوتی انجام می دهند؟ این چیزی است که در ادامه این مطلب می‌خوانید.

۱) گذراندن وقت با افرادی که به آنها اهمیت می‌دهند را در اولویت می‌گذارند
برخی تحقیقات نشان می دهد که هر چه پول بیشتری داشته باشیم، شادتر هستیم. اما حدس بزنید طولانی ترین مطالعه در مورد شادی چه چیزی را نشان می دهد؟ اینکه "روابط نزدیک، بیش از پول یا شهرت، چیزی است که مردم را در طول زندگی خود راضی نگه می دارد."

سرمایه‌گذاری روی روابط و گذراندن لحظات با عزیزان اغلب باعث شادی و رضایت بی‌اندازه می‌شود، که بسیار فراتر از شادی گذرا که ثروت مادی می‌تواند ارائه دهد، است.

۲) از کار زیاد اجتناب می‌کنند
آیا تا به حال این فشار را احساس کرده اید که فقط یک یا دو ساعت بیشتر در دفتر بمانید، یا اینکه اگر این کار را نکنید، احساس کنید رئیس خود را ناامید می‌کنید؟

این یک سناریوی معمولی است که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم، اما مطالعات متعدد نشان می دهد که کار بیش از حد برای رفاه ما خوب نیست و می‌تواند منجر به اختلال در خواب، افسردگی، نوشیدن زیاد الکل، دیابت، اختلال حافظه و بیماری قلبی شود.

وقتی بیشتر کار می کنیم، آیا واقعاً کارهای بیشتری انجام می دهیم؟ در بسیاری از موارد، به نظر نمی رسد. مطالعه‌ای توسط یک استاد دانشگاه استنفورد یک واقعیت شگفت‌انگیز را برجسته کرد: بهره‌وری پس از ۵۰ ساعت کار در هفته به شدت کاهش می‌یابد و آن‌هایی که بیش از ۵۵ ساعت کار می‌کنند، پیشرفت بیشتری نسبت به همتایان خود ندارند که هفته خود را به ۷۰ ساعت معقول‌تر اختصاص داده‌اند. .

۳) زمان می‌خرند
بله، این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما افرادی که به شادی بیشتر از پول اهمیت می دهند، ممکن است شخصی را برای انجام کارهای روزانه استخدام کنند، خدمات راحتی را انتخاب کنند که در زمان صرفه جویی می کند، یا حتی شغلی نزدیک به خانه را برای کاهش زمان رفت و آمد انتخاب کنند. این تصمیمات در مورد تجملات نیست، بلکه در مورد ارزش گذاری و بازیابی زمان است.

۴) ترفیع را رد می‌کنند
ایجاد تعادل بین جاه‌طلبی‌های حرفه‌ای و تحقق شخصی کلیدی است، و برای برخی، این به معنای «نه» گفتن به ترفیع است.

۵) خواسته‌های خود را محدود می‌کنند
آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه وقتی پول بیشتری به دست می آوریم، میل ما به چیزها نیز افزایش می یابد؟ این امر به ویژه در این امر مشهود است که چگونه با افزایش درآمد، اشتهای ما برای تجمل و زیاده روی نیز افزایش می یابد.

با این حال، کسانی که شادی را بر ثروت مادی مقدم می‌دارند، با پیروی از حکمت فیلسوفان باستانی مانند اپیکور، که معتقد بودند شادی نه از خواسته‌های بی‌پایان، بلکه از لذت‌های ساده و پایدار و نخواستن سرچشمه می‌گیرد، در برابر این تمایل مقاومت می‌کنند.

با پذیرش میانه‌روی و یافتن رضایت در آنچه واقعاً ضروری است، از نارضایتی همیشگی از تعقیب چیزی که دور از دسترس است دست برمی‌دارند. این رویکرد در مورد محرومیت نیست، بلکه تشخیص این است که اشتیاق افسارگسیخته، به ویژه برای افراد سیری ناپذیر، اغلب منجر به ناراحتی می شود.

۶) شغلی را بر اساس زندگی خود انتخاب می‌کنند نه برعکس
افرادی که شادی خود را بالاتر از پول قرار می دهند، طعمه قرار دادن پول بالاتر از رضایت روزانه از شغل خود نمی شوند.

مطمئناً هیچ شغلی همیشه عالی نخواهد بود و همه نمی توانند شغلی را پیدا کنند که کاملاً عاشق آن باشند. با این حال، با انتخاب شغلی که بیشتر با ارزش‌های شخصی، علایق و سبک زندگی مورد نظرشان همسو باشد، خود را برای زندگی رضایت‌بخش‌تری آماده می‌کنند.

در اصل، این در مورد ایجاد یک مسیر شغلی و زندگی است که بهترین ها را در شما به ارمغان می آورد نه مسیری که صرفاً در خدمت نتیجه باشد.

۷) در پول صرفه‌جویی می‌کنند
ما اغلب به این فکر می کنیم که چقدر درآمد داریم. ما در مورد درآمد وسواس داریم با این حال، افرادی که برای زمان بیش از پول ارزش قائل هستند، می‌دانند که پس‌انداز کردن مهم‌تر از مقدار پولی است که به دست می‌آوریم. آنها می دانند که داشتن پول در بانک می تواند برای ما زمان و فرصت بخرد.

برای مثال، داشتن پس‌انداز می‌تواند به ما این امکان را بدهد که منتظر شغلی باشیم که واقعاً با علایق و مهارت‌هایمان مطابقت داشته باشد، نه اینکه به دلیل ناامیدی مالی اولین پیشنهاد کاری را قبول کنیم.

این به ما این امکان را می دهد که استراحت کنیم، بدون فشار دائمی چک حقوق بعدی. همچنین می‌تواند آرامش خاطر را در مواقع نامشخص، کاهش استرس و افزایش رضایت کلی از زندگی فراهم کند.

در اصل، پس‌انداز به ما قدرت می‌دهد تا انتخاب‌هایی داشته باشیم که با ارزش‌ها و آرزوهایمان همسو باشد، نه فقط با تعهدات مالی‌مان.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید