شهریه مدارس غیردولتی نجومی شد/ هزینه تحصیل از 100 میلیون تومان عبور کرد؟

کدخبر: ۶۴۲۴۴۴
اقتصادنیوز: به نظر می‌رسد خانواده‌هایی که می‌خواهند فرزندان‌شان را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند باید در انتظار مبالغی بیشتر از 100 میلیون تومان باشند. بررسی میدانی خبرنگار «اقتصادنیوز» نشان می دهد که با فرض افزایش قیمت شهریه پایه این مدارس، اعلام مبالغ بالای 100 میلیون تومان بسیار محتمل است.
شهریه مدارس غیردولتی نجومی شد/ هزینه تحصیل از 100 میلیون تومان عبور کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها نرخ شهریه مدارس غیردولتی تبدیل به علامت سوال خانواده‌هایی شده است که قصد دارند فرزند خود را در این مدارس خاص ثبت نام کنند.

سال گذشته، رقم شهریه مصوب مدارس غیردولتی بر اساس اعلام احمد محمودزاده رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بین 5 تا 48 تومان اعلام شده بود که البته به این مبلغ، برخی موارد دیگر مانند شهریه فوق برنامه درسی (اختیاری)، شهریه فوق برنامه مکمل (اختیاری) و شهریه تابستانی(اختیاری) هم اضافه می شود. 

شهریه 100 میلیونی مدارس غیردولتی

پیگیری های خبرنگار «اقتصادنیوز» حاکی از آن است که سال گذشته با اضافه شدن این آیتم ها به شهریه مصوب، مبلغ نهایی که خانواده ها باید برای تحصیل فرزندشان در مدارس پولی می‌پرداختند به 100 میلیون تومان رسید. 

خبر مرتبط
نرخ شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد+ فیلم

اقتصادنیوز: ️رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بالاترین شهریه مدارس غیردولتی ۶۵ میلیون تومان است.

امسال بار دیگر، تنور شایعات در خصوص رقم شهریه مدارس غیردولتی داغ شده است. محمودزاده روز گذشته در این زمینه به ایرنا گفته بود: «شهریه هر مدرسه متناسب با امکانات و عملکرد مدرسه و با در نظر گرفتن شهریه سال گذشته متفاوت است. به تدریج شهریه مدارس غیردولتی بر روی سامانه مشارکت‌ها قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند از میزان شهریه مدارس مطلع شوند.»

این مسئول وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرده بود که شهریه دقیق سال تحصیلی جاری مدارس غیردولتی تا پایان اردیبهشت ماه به اطلاع خانواده ها می رسد. 

امسال چقدر شهریه بدهیم؟

اما سوال اینجاست که اگر خانواد ها بخواهند در سال جاری، پیش ثبت نام فرزندان شان را در این مدارس انجام دهند با چه متر و معیاری باید شهریه را پرداخت کنند؟

در این باره بر اساس مطلبی که خبرگزاری پانا منتشر کرده است، محمودزاده روز گذشته اعلام کرده بود: «پیش‌ثبت‌نام مدارس غیردولتی براساس شهریه سال گذشته است و اگر خانواده‌ها به هر دلیلی از ثبت‌نام قطعی منصرف شدند، مبلغ پیش‌ثبت‌نام باید به‌طور کامل به آن‌ها پرداخت شود.»

این مسئول وزارت آموزش و پرورش البته گفته بود که در تعیین شهریه نهایی مدارس غیردولتی، برخی موارد جدید هم مدنظر قرار گرفته است. وی اعلام کرد: «مناطق آموزش و پرورش باید از نزدیک مدارس غیردولتی را رصد کنند و قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها را مطابق با هفت مورد تعیین شده در الگوی شهریه سنجیده و پس از آن شهریه مدرسه را تایید کنند.»

بر اساس سخنان این مسئول وزارت آموزش و پرورش و با توجه به اینکه سال گذشته شهریه برخی مدارس غیردولتی تا 100 میلیون تومان هم رسیده بود، پیگیری های «اقتصادنیوز» حاکی از آن است که امسال رقم نهایی این شهریه ها مرز 100 میلیون تومان را هم می گذراند.

با این حال، جهت اطلاع دقیق خانواده ها از ارقام دقیق شهریه ها، محمودزاده به برخی نکات اشاره کرده است که در این ویدیو می بینید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید