بیانیه پایانی کشورهای عربی و چین / اسرائیل نقره‌داغ شد

کدخبر: ۵۴۰۴۸۷
اقتصادنیوز: نشست کشورهای عربی و چین برگزار شد و اقدامات یکجانبه اسرائیل درباره قدس باطل اعلام شد.
بیانیه پایانی کشورهای عربی و چین / اسرائیل نقره‌داغ شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه پایانی نشست کشورهای عربی و چین، اقدامات یکجانبه اسرائیل که منجر به تغییر در وضع موجود در قدس شود، باطل اعلام شده است.

آمریکا سه مقام ایرانی را تحریم کرد / نام رئیس زندان رجایی‌شهر در لیست

شبکه الجزیره گزارش داد، در ادامه این بیانیه بر محوری بودن آرمان ملت فلسطین تأکید شده و آمده که این مسأله مستلزم یافتن یک راه حل عادلانه است.

در این بیانیه تأکید شده است که شهرک سازی های اسرائیلی در سرزمین های فلسطین و دیگر اراضی کشورهای عربی اشغال شده مشروعیت ندارد.

کشورهای عربی و چین بر تقویت همبستگی و همکاری میان یکدیگر و حمایت از تحقق شکوفایی ملل های دو طرف تأکید کردند.

در این بیانیه همچنین بر عزم و اراده چین و کشورهای عربی بر ادامه رایزنی سیاسی و تبادل حمایت میان دو طرف در مسائل مرتبط با منافع اصلی تأکید شده است.

در این بیانیه دو طرف بر اهمیت یافتن راه حلی سیاسی برای بحران کشورهای سوریه، لبی و یمن و حفظ حاکمیت ارضی آنها تأکید کردند.

کشورهای عربی و چین بر ضرورت تلاش مشترک برای مقابله با گروهک‌های تروریستی و افراطی تأکید کردند که در برخی از کشورهای خاورمیانه فعال هستند.

کشورهای عربی بر پایبندی خود به اصل چین یکپارچه و حمایت از تلاش پکن بر حفظ حاکمیت خود تأکید کردند.

این بیانیه همچنین تأکید کرده است که تایوان بخش جدایی ناپذیر از خاک چین بوده و مخالفت خود را با استقلال این جزیره به هر صورتی که باشد، اعلام کرده است.

دو طرف همچنین مخالفت خود را با سیاسی کردن مسائل مربوط به حقوق بشر و استفاده از آن  به عنوان اهرم فشار بر کشورها و دخالت در امور داخلی آنها را رد کردند.

کشورهای عربی و چین در پایان مخالفت خود در دخالت در امور داخلی کشورها به بهانه حفظ دمکراسی را بیان کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید