درخواست مهم جمهوریخواهان از بایدن!

کدخبر: ۶۰۵۳۸۳
اقتصادنیوز: گروهی از جمهوری‌خواهان سنا در نامه‌ای از رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند تا هر چه سریع تر دیوار مرزی بین ایالات متحده و مکزیک را به منظور مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی گسترش دهد.
درخواست  مهم جمهوریخواهان از بایدن!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، چند نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا از جو بایدن خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر ساخت دیوار مرزی میان ایالات متحده و مکزیک را پیش ببرد. 

این درخواست از سوی نمایندگان جمهوری خواه تنها چند هفته پس از آن مطرح می‌شود که دولت بایدن اعلام کرد قصد دارد دیوار مرزی ساخته شده از دوران ترامپ را برای اصلاح سیاست‌های مهاجرتی تکمیل کند.

بایدن راه ترامپ را ادامه داد/ دیوار مرزی مکزیک ساخته می‌شود

به گزارش «هیل»، این نمایندگان جمهوری‌خواه به رهبری سناتور «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا در نامه‌ای که به بایدن ارسال کرده‌اند از وی خواسته‌اند تا درخواست کمک‌های مالی تکمیلی را که در ماه اوت به کنگره ارسال کرده بود برای گنجاندن منابع بیشتر جهت ساخت و ساز دیوار مرزی مجددا ارسال کند. 

این نمایندگان در این نامه نوشتند: «تصمیم دولت شما برای ادامه ساخت و ساز دیوار مرزی پیشنهاد شده از دوران دونالد ترامپ گامی مهم در مباررزه با نرخ بالای ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکاست». این ۱۳ نماینده جمهوری‌خواه در این نامه از بایدن خواسته‌اند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا انجام دهد. 

دولت بایدن اوایل ماه جاری اعلام کرد قصد دارد امکان ساخت و ساز دیوار مرزی در تگزاس را فراهم آورد. این تغییر موضع بایدن بسیاری از متحدانش و آن گروه از دموکرات‌هایی که مخالف ساخت دیوار مرزی پیشنهاد شده از سوی رئیس جمهور سابق آمریکا بودند و حتی آن را محکوم می‌کردند، عمیقا شوکه کرد. 

بایدن استدلال کرده که دستش برای ساخت دیوار مرزی مورد نظر بسته بوده است. اکنون جمهوری خواهان مجلس سنا امیدوار هستند بایدن برای گسترش ساخت این دیوار، بودجه بیشتری را از کنگره درخواست کند. آن‌ها گفته‌اند درخواست دولت بایدن که شامل میلیون‌ها دلار کمک به اوکراین و مدیریت مسائل مرزی بوده، منابع مالی بسیار کمی را برای ساخت دیوار مرزی و مکزیک در نظر گرفته است. این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا بارها از اراده دولت بایدن برای ساخت این دیوار صحبت کرده است. 

در این نامه از بایدن خواسته شده تا اقدامات بیشتری برای تکمیل دیوار مرزی انجام دهد و از او خواسته شده تا درخواست کمک مالی در تاریخ اوت سال ۲۰۲۳ را لغو و مجددا آن را به کنگره ارسال کند تا به طور خاص درخواست منابع اضافی دیگری را برای تداوم این ساخت و ساز در این درخواست بگنجاند. 

بر اساس پیشنهادات فعلی ساخت دیوار مرزی به طول 20 مایل ادامه پیدا خواهد کرد؛ با این حال، به اعتقاد جمهوری‌خواهان اقدامات بیشتری برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی اتباع خارجی به داخل آمریکا نیاز است. به ادعای این گروه از نمایندگان ساخت دیوار مرزی برای ایجاد امنیت جوامع آمریکایی امری بسیار مهم و ضروری است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید