دوئل مسلحانه در میانمار 50 هزار نفر را آواره کرد

کدخبر: ۶۰۹۱۸۳
اقتصاد نیوز :سازمان ملل جمعه اعلام کرد که درگیری‌های ارتش و نیروهای مسلح در شمال میانمار در ۲ هفته گذشته حدود ۵۰ هزار نفر را آواره کرده است.
دوئل مسلحانه در میانمار 50 هزار نفر را آواره کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، درگیری‌ها ایالت «شان» در شمال میانمار در نزدیکی مرز چین را فرا گرفته و تحلیلگران معتقدند که این ناآرامی‌ها بزرگترین چالش نظامی پیش روی خونتای این کشور است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه میانمار

گروه‌های مسلح «ارتش ملی ائتلاف دموکراتیک میانمار»، «ارتش ملی آزادیبخش تانگ» و «ارتش آراکان» مسیرهای تجاری با چین را مسدود کرده و ده‌ها مرکز نظامی را تصرف کرده‌اند.

اداره هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که درگیری‌های این گروه‌ها و ارتش میانمار تاکنون «حدود ۵۰ هزار نفر را ایالت شان آواره کرده است.»

این درگیری‌ها در روز جمعه در شهر «هسنوی» که مسیرهای مهم تجارت با چین از آنجا عبور می‌کند، جریان داشت.

این در حالی است که درگیری‌های اخیر میان ارتش و مخالفان در منطقه «ساچاینگ» و ایالت کاچین نیز تاکنون ۴۰ هزار تن را آواره کرده است.

ارتش میانمار گزارش چندانی درباره درگیری‌ها ارائه نکرده است اما رئیس جمهوری این کشور که توسط خونتا منصوب شده است، هفته گذشته گفت که اگر ارتش نتواند درگیری‌ها را «مدیریت» کند ممکن است که کشور «چندپاره» شود.

گزارش‌ها حاکی است که دوردست و جنگلی بودن مناطق محل درگیری‌ها باعث شده که امکان ارزیابی آمار کشته‌ها وجود ندارد.

این در حالی است که چین سه‌شنبه گذشته از تلفات اتباع چینی به دلیل ناآرامی‌های میانمار خبر داد ما در مورد اینکه آیا این افراد کشته یا زخمی شده‌اند، اطلاعاتی منتشر نکرد.

مناطق مرزی میانمار محل استقرار شماری گروه‌های مسلح قومی است که برخی از آنها باری کسب خودمختاری چندین دهه با ارتش این کشور جنگ کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید