بشاراسد:

غرب موتور محرک اسرائیل است

کدخبر: ۶۰۹۳۰۰
اقتصادنیوز: بشار اسد در دیدار با رئیس جمهوری عراق مدعی شد که غرب درخصوص قتل‌ها و کشتار جمعی در غزه تبانی کرده‌است.
غرب موتور محرک اسرائیل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق در مقر اقامتش در ریاض، پایتخت عربستان گفت: آنچه ماشین کشتار اسرائیل را تشویق می‌کند، تبانی غرب است که تمامی مظاهر جنایت‌ و تخریب در نوار غزه را توجیه می‌کند. ایالات متحده و غرب ابزارهای پشتیبانی را ارائه می‌دهند که به انجام کشتارها کمک می‌کند، همچنین پوشش سیاسی از این کشتارها ارائه می‌دهند که روزانه زنان و کودکان و افراد مسن را هدف قرار می‌دهد و به سطح کشتار جمعی می‌رسد.

دیدار مهم بشار اسد در دمشق/ اعلام موضع مشترک ایران و سوریه درباره جنگ غزه

به نقش از شفق نیوز، اسد و الرشید همچنین درخصوص نقش مطلوب کشورهای عربی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو کردند.

اولین تصاویر از لحظه ورود بشار اسد به عربستان + فیلم

وی عنوان داشت که غصب کردن حق فلسطینی‌ها در خاک و کشورشان از سوی رژیم صهیونیستی و اشغالگری‌اش در خاک سوریه و لبنان علت اصلی و دائمی تمام مشکلات منطقه است.

در همین حال، رئیس جمهور عراق اعلام کرد که دیدگاه‌ها در قبال جنگ کشتاری که اشغالگر در غزه و سایر اراضی فلسطین مرتکب می‌شود، برابر است. وی تاکید کرد که باید این جنایت‌ها متوقف و حقوق مشروع مردم فلسطین تضمین شود.

دو طرف همچنین درخصوص روابط دوجانبه دو کشور برادر گفت‌وگو کرده و درمورد انجام تمامی اقدامات لازم جهت توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای برآورده کردن منافع و خواسته‌های دو کشور و دو ملت توافق شد.

دو مقام تجاوزات به غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان و بیمارستان‌ها در نوار غزه را محکوم کرده و بر لزوم توقف فوری بمباران‌ها تاکید کردند.

آنها بر عمیق بودن روابط تاریخی عراق و سوریه و اهمیت همکاری با یکدیگر برای ادامه مبارزه با تروریسم و رادیکالیسم تاکید کردند.

رئیس جمهوری عراق بر اهمیت هماهنگی و رایزنی درمورد مسائل مورد توجه متقابل برای تقویت صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کرده و گفت که عراق موضع اصولی در حمایت از مردم فلسطین برای حمایت از حقوق قانونی‌شان در تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس دارد.

در همین حال، بشار اسد نیز بر موضع ثابت کشورش برای حمایت از تلاش‌های عراق جهت حفظ امنیت و حاکمیت خود تاکید کرد و گفت که کشورش خواهان تقویت روابط میان دو کشور و تحکیم پیوندهای همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف است. وی مواضع عراق در حمایت از مردم سوریه را ستود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید