گزارش ویژه واشنگتن پست از فریب اسرائیل توسط حماس

کدخبر: ۶۱۴۶۱۴
​ اقتصادنیوز:یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که جنبش حماس قبل از آغاز نبرد طوفان الاقصی اقداماتی انجام داده بود که اسرائیل احساس «آرامش غیرواقعی» کند و گمان نماید که این جنبش بیشتر به دنبال ساخت اقتصاد غزه است نه نبرد با اشغالگران.
  گزارش ویژه واشنگتن پست از فریب اسرائیل توسط حماس

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت که جنبش حماس رژیم صهیونیستی را گمراه کرد و باعث شد که این رژیم احساس آرامش غیرواقعی کند درحالی که خودش برای حماسه «طوفان‌الاقصی» که هفتم اکتبر آن را آغاز کرد، برنامه‌ریزی می‌کرد.

یک افسر سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با مجموعه کوچک رسانه‌ای طی این هفته تاکید کرد که جنبش حماس بیش از یک سال برای انجام عملیات تاریخی علیه این رژیم برنامه‌ریزی می‌کرد و طرح‌های جنگی خود را بر اساس داده‌های اطلاعاتی سطح بالا و منابع دیگر پیاده کرد.

تقاضای مهم حماس از آزادگان جهان برای یک تصمیم تاریخی

در این گزارش آمده‌است که پیچیده بودن این عملیات و برنامه‌ریزی راهبردی بلند مدت حماس نشان دهنده قدرت بالای این جنبش در دستیابی به اطلاعات است.

مکانی که نشست خبری در آن برگزار شد پیام‌هایی به همراه دارد، این نشست در پایگاه «عمشات»برگزار شد؛ یگانی اطلاعاتی که قبلا زیرمجموعه ارتش رژیم صهیونیستی بود و وظیفه آن جمع‌آوری مستندات و مدارک مربوط به جنگ است.

پنج سال پیش این یگان اطلاعاتی منحل شد و یک منبع مطلع که خواستار فاش نشدن نامش شده‌است اعلام کرد که رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد که دیگر از جنگ رهایی یافته‌است، اما یگان «عمشات» بار دیگر بعد از هفتم اکتبر کار خود را آغاز کرد.

در بخشی از این گزارش آمده‌است: جنبش حماس در اظهار نظر و دیپلماسی خود نشان می‌داد که به ساخت اقتصادی نوار غزه بیش از درگیری با اسرائیل اهمیت می‌دهد و بعد سال ۲۰۲۱ یعنی سالی که مقاومت اسلامی فلسطین وارد نبرد «شمشیر قدس» با رژیم صهیونیستی شد تا جایی که می‌توانست تلاش کرد که به سمت سرزمین‌های اشغالی راکت شلیک نکند.

در ماه مه سال جاری ، این جنبش «در حاشیه» باقی ماند در حالی که جنبش جهاد اسلامی عمدتاً در نبرد «انتقام آزادگان» علیه اشغالگران وارد عمل شد.

در ماه‌های اخیر ، تظاهرات عمده‌ای در حصار مرز غزه برگزار شد که به نوشته این روزنامه هدف آن «عادت ارتش اشغالگر برای دیدن جمعیت در مرز» بوده‌است.

میری ایسن ، افسر سابق اطلاعات در ارتش اشغالگر گفت: در مقیاس وسیع‌تر ، هدف «آرام کردن اسرائیل و احساس رضایت از خود بوده‌است.»

واشنگتن پست تأکید کرد که عملیات طوفان الاقصی صهیونیست‌ها را شگفت زده کرد در حالیکه نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو و رهبران نظامی اشغالگر سالها تصور می‌کردند حماس را متوقف کرده‌اند و مبارزان آن در داخل غزه منزوی شده‌اند.

این در حالی است که تحلیلگران در بخش‌های مختلف ارتش اسرائیل ماه‌ها پیش هشدار داده بودند که حمله چند جانبه در حال آماده سازی است و شامل «نفوذ بی‌سابقه به اراضی اشغالی، از طریق زمین، هوا و دریا» است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید