واکنش اتحادیه عرب به تجاوز اسرائیل به لبنان، سوریه و غزه

کدخبر: ۶۲۳۸۳۶
اقتصادنیوز: اتحادیه عرب تجاوز اسرائیل به لبنان و سوریه و ادامه جنایات وحشیانه این رژیم در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.
واکنش اتحادیه عرب به تجاوز اسرائیل به لبنان، سوریه و غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اتحادیه عرب تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه و ادامه جنایات وحشیانه این رژیم در نوار غزه را به شدت محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست برای متوقف کردن این اقدامات اقدامی فوری انجام دهد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گزارش داد، در پایان نشست اضطراری اتحادیه عرب در قاهره که در سطح سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو و با درخواست فلسطین به منظور بررسی جنایات و توطئه های اسرائیل علیه ملت فلسطین برگزار شد، اعضای این اتحادیه ضمن محکوم کردن تجاوز روز شنبه رژیم صهیونیستی به یکی از مناطق دمشق پایتخت سوریه، این اقدام تل آویو را به منزله تجاوز به حاکمیت سوریه و تهدیدی برای امنیت شهروندان این کشور و همچنین صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دانستند.

خبر مرتبط
حمله موشکی یمن به کشتی باری نظامی آمریکا در خلیج عدن

اقتصادنیوز: سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان یمنی علیه یک کشتی باری نظامی آمریکایی در خلیج عدن خبر داد.

اتحادیه عرب، همچنین ادامه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و هدف قرار دادن ده‌ها هزار غیر نظامی فلسطینی و همچنین محاصره شدید و کشنده نوار غزه، تخریب و انهدام ساختمان ها و تأسیسات زیربنایی آن و سایر جنایات رژیم صهیونیستی را که در مجموع، به منزله نسل کشی فلسطینی هاست به شدت محکوم کرد و از شورای امنیت خواست به مسوولیت های خویش در زمینه حفظ امنیت و صلح بین المللی عمل کرده و قطعنامه الزام آوری برای توقف جنایات هدفمند رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تصویب کند.

نمایندگان کشورهای عربی همچنین از آمریکا و کشورهای حامی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در شورای امنیت خواستند مواضعی متناسب با قوانین بین المللی و قوانین انسانی اتخاذ کرده و رژیم صهیونیستی را وادار به توقف تجاوز به ملت فلسطین و پایان دادن به توطئه هایش در راستای اخراج و کوچاندن اجباری فلسطینی ها کند.

اتحادیه عرب با هشدار درباره طرح رژیم صهیونیستی برای اعمال اشغالگری با توسل به زور و جنایت آواره کردن اجباری حدود دو میلیون فلسطینی از خانه و کاشانه شان در داخل نوار غزه و توطئه های این رژیم برای بیرون راندن آن به خارج از فلسطین، تأکید کرد: کشورهای عربی اجازه تکرار سناریوی نکبت در سال ۱۹۴۸ را نخواهند داد و در زمینه مقابله با این توطئه های رژیم صهیونیستی هیچ تردیدی نخواهند کرد و در این زمینه همه اقدامات سیاسی، دیپلماتیک، قانونی و اقتصادی لازم برای جلوگیری از تصفیه قضیه فلسطین اتخاذ خواهند کرد.

اتحادیه عرب هشدار داد: هرگونه همکاری از طرف هر کشوری با توطئه های رژیم صهیونیستی برای اخراج فلسطینی ها از خانه و کاشانه شان، به منزله همدستی در این جنایت خواهد بود.

سفرا و نمایندگان کشورهای عربی، محاصره مداوم مسجد الاقصی و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی و همچنین حملات روزانه اشغالگران به ده‌ها شهر و روستا و تخریب هدفمند اردوگاههای آوارگان فلسطینی با هدف اخراج و آوارگی مجدد آنها و نابودی هویت آنها را محکوم کردند.

اتحادیه عرب، همچنین ضمن تقدیر از تلاش های حقوقی آفریقای جنوبی برای محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری به اتهام جنایت نسل کشی، از کشورهای صلح طلب جهان خواست به این تلاش ها بپیوندند و تشکیلات مرتبط با شهرک نشین های صهیونیست را به فهرست گروه‌های تروریستی بیفزایند.

کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایان تأکید کردند: تنها راه تحقق امنیت، ثبات و صلح در منطقه، دستیابی ملت فلسطین به آزادی و استقلال از طریق پایان یافتن اشغال سرزمین فلسطین و پایتخت آن بیت المقدس و همچنین فراهم کردن بهره مندی آنها از حاکمیت کامل بر کشورشان و بهره مندی از حقوق مشروع و غیر قابل واگذاری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید