انتقاد تند چین از تهدیدات سایبری آمریکا/ واشنگتن به متحدان خود هم رحم نمی‌کند

کدخبر: ۶۲۷۱۰۴
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین از تهدیدات سایبری آمریکا علیه کشور‌های جهان انتقاد کرد.
انتقاد تند چین از تهدیدات سایبری آمریکا/ واشنگتن به متحدان خود هم رحم نمی‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های امنیتی میان آمریکا و چین تنها خلاصه به حوزه‌های اقتصادی و نظامی نمی‌شود. حوزه فناوری و امنیت سایبری یکی از مهمترین مواردی است که واشنگتن و پکن در حال رقابت جدی با یکدیگر هستند. 

خبر مرتبط
بیانیه تند چین درباره حملات سایبری

اقتصادنیوز : سفارت چین در فیلیپین اعلام کرد که دولت پکن هیچ‌گونه حمله سایبری را تحمل نمی‌کند و به هیچ کشور یا فردی اجازه نمی‌دهد تا در چنین اقدامات غیرقانونی با استفاده از زیرساخت‌های چین شرکت داشته باشد.

به گزارش تله تریدر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) در نشست خبری روزانه با اصحاب رسانه، آمریکا را متهم به تهدید سایبری علیه سایر کشور‌ها کرد. 

بر این اساس، وی تاکید کرد: استراتژی ایالات متحده در فضای سایبری بی پروا بوده و براساس گزارش اخیر امنیت سایبری آمریکا، هیچ کشوری حتی متحدان واشنگتن از تهدید احتمالی حملات سایبری انجام شده از سوی این کشور در امان نبوده‌اند. 

خبر مرتبط
چین: جهان اقدامات نظامی آمریکا را در عراق و سوریه محکوم کند

نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت که جامعه جهانی باید اقدامات نظامی آمریکا در عراق و سوریه را محکوم کند.

ونبین خاطر نشان کرد: ۲ گزارش با شمار زیادی شواهد و مدارک دقیق نشان می‌دهد که چگونه آمریکا از موضع هژمونیک (برتری) و انحصاری خود برای انجام اقدامات بی پروا در فضای سایبری، تضعیف قوانین و نظم بین المللی در فضای سایبری سوء استفاده می‌کند و صلح و امنیت مجازی را به مخاطره می‌اندازد. 

وی در ادامه آمریکا را به انجام حمله‌هایی به منظور قطع اینترنت سایر کشور‌ها و مشارکت در جاسوسی گسترده متهم کرد. 

خبر مرتبط
نقشه ترامپ برای زمین‌گیر کردن اقتصاد چین!

اقتصادنیوز:لومبرگ در گزارشی به بررسی سیاست‌ کاخ سفید در مواجهه با چین در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پایان تاکید کرد: فضای اینترنت نباید به میدان جنگ تبدیل شود و فضای مجازی نباید منطقه خاکستری باشد که آمریکا در آن بی قانون و بی پروا عمل کند. 

تاکنون مقامات آمریکایی و چینی بار‌ها یکدیگر را به دست داشتن در حملات سایبری، جاسوسی و نیز سوء استفاده از نرم افزار‌های اینترنتی متهم کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید