ایلان ماسک برای آمریکا ماهواره‌های جاسوسی می‌سازد

کدخبر: ۶۳۵۲۹۲
اقتصادنیوز: منابع آگاه خبر دادند: اسپیس‌ایکس در حال ساخت شبکه‌ای از صدها ماهواره جاسوسی تحت قراردادی طبقه‌بندی‌شده با یک آژانس اطلاعاتی آمریکاست؛ اقدامی که بیانگر تعمیق روابط میان شرکت فضایی «ایلان ماسک» و آژانس‌های امنیت ملی است.
ایلان ماسک برای آمریکا ماهواره‌های جاسوسی می‌سازد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این شبکه مذکور توسط واحد تجاری استارشیلدِ اسپیس‌ایکس طبق قراردادی به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار در حال ساخت است و در سال ۲۰۲۱ با دفتر ملی شناسایی موسوم به NRO – یک آژانس اطلاعاتی که ماهواره‌های جاسوسی را مدیریت می‌کند - امضا شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، این برنامه‌ها وسعت مشارکت اسپیس‌ایکس در پروژه‌های اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده را نشان می‌دهد و بیانگر سرمایه‌گذاری عمیق‌تر پنتاگون در سیستم‌های ماهواره‌ای عظیم با مدار پایین زمین که برای پشتیبانی از نیروهای زمینی طراحی شده‌اند، است.

این پنج منابع مطلع می‌گویند اگر این برنامه موفقیت‌آمیز باشد، به طور قابل توجهی توانایی دولت و ارتش آمریکا را برای شناسایی سریع اهداف بالقوه تقریبا در هر نقطه از جهان افزایش می‌دهد.

خبر مرتبط
سریع‌ترین خودروی جهان در آستانه تولید/ ایلان ماسک شگفتانه رو کرد+ فیلم

اقتصادنیوز: ایلان ماسک وعده داده است ماشین او سال 2025 تولید خواهد شد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی می‌نویسد که در ماه فوریه قرارداد محرمانه ۱.۸ میلیارد دلاری استارشیلد با یک آژانس اطلاعاتی ناشناس بدون جزئیات اهداف این برنامه منعقد شده است.

هم‌چنین این قرارداد اسپیس‌ایکس برای یک سیستم جاسوسی قدرتمند جدید با صدها ماهواره با قابلیت تصویربرداری از زمین طراحی شده که می‌تواند به صورت گروهی در مدارهای پایین عمل کند و آژانس جاسوسی که شرکت «ایلان ماسک» مالک شرکت اسپیس‌ایکس و مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با آن کار می‌کند، دفتر ملی شناسایی است.

خبر مرتبط
سریع‌ترین خودروی جهان در آستانه تولید/ ایلان ماسک شگفتانه رو کرد+ فیلم

اقتصادنیوز: ایلان ماسک وعده داده است ماشین او سال 2025 تولید خواهد شد.

رویترز قادر نیست مشخص کند که زمان راه‌اندازی آنلاین این شبکه‌ جدید ماهواره‌ها چه زمانی خواهد بود و هنوز معلوم نیست چه شرکت‌های دیگری با قراردادهای خود بخشی از این برنامه هستند.

دفتر ملی شناسایی هم با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ماموریت خود جهت توسعه یک سیستم ماهواره‌ای پیچیده و مشارکت سایر آژانس‌های دولتی اذعان اما از اظهار نظر درباره گزارش رویترز مبنی بر میزان مشارکت اسپیس‌ایکس خودداری کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید