در دیدار بن سلمان و شهباز شریف در مکه چه گذشت؟

کدخبر: ۶۳۹۱۳۲
اقتصادنیوز: نخست وزیر پاکستان در مکه مورد استقبال ولیعصد عربستان قرار گرفت و دوطرف درخصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.
در دیدار بن سلمان و شهباز شریف در مکه چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در کاخ الصفا دیدار و درباره روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو کردند.

براساس گزارش الخلیج آنلاین، دو طرف ضمن بررسی تحولات در اوضاع منطقه‌ای و بین المللی، روابط تاریخی دو کشور، ابعاد همکاری‌های دوجانبه و راه‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

در همین راستا بن سلمان در ۱۹ مارس در ریاض با سپهبد عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و در آنجا جنبه‌های روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های نظامی بررسی شد. چهار روز پس از آن دیدار در ۲۳ مارس، خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان در یک سفر رسمی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد و در جریان آن روابط دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت..

خبر مرتبط
درخواست فوری عربستان درباره اسرائیل

اظهارات نماینده عربستان در جریان نشست اضطراری شورای امنیت که الجزایر با حمایت گویان، سوییس و اسلوونی برای بحث در مورد خطر قحطی در غزه و حملات نیروهای اسراییلی به امدادگران تشکیل شده بود، بیان شد.

روابط عربستان و پاکستان طی چند سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه‌های مختلف بوده و به سطح مشارکت راهبردی به ویژه در زمینه‌های نظامی و امنیتی ارتقا یافته است.

خبر مرتبط
درخواست عربستان از شورای امنیت برای تصویب قطعنامه‌ای علیه اسرائیل

اقتصادنیوز: عربستان سعودی به نمایندگی از کشورهای عربی خواستار تصویب قطعنامه‌ای تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل در رابطه با اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد.

آخرین همکاری دو طرف، شرکت نیرویی از نیروی زمینی سعودی در یک برنامه آموزشی مشترک بود که از اواخر ژانویه گذشته آغاز شد و به مدت ۴۵ روز با ارتش پاکستان و با هدف ارتقای مهارت‌های تاکتیکی، تبادل تجربیات ارزشمند و و تقویت همکاری نظامی بلندمدت بین دو کشور انجام شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید