جنایت جدید اسرائیل در کرانه باختری/ حماس بیانیه داد

کدخبر: ۶۴۰۹۷۹
اقتصادنیوز: در حالی که حملات شهرک نشینان صهیونیست به روستاها و شهرهای کرانه باختری با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد، جنبش حماس خواهان مقابله با جنایت‌های آن‌ها شد.
جنایت جدید اسرائیل در کرانه باختری/ حماس بیانیه داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، شهرک نشینان صهیونیست با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه به چندین شهر و روستای فلسطینی در کرانه باختری حمله کردند.

شهرک نشینان به منازل ساکنان روستای شعب‌البطم در مسافریطا در جنوب الخلیل حمله کرده و یک خودرو را به آتش کشیدند. آنها چادرهایی را در این منطقه برای سیطره بر اراضی فلسطینی‌ها نصب کردند.

به نقل از خبرگزاری سما، همچنین ۲ فلسطینی در حمله شهرک نشینان به خودروهایشان در جنوب بیت لحم زخمی شدند.

در حمله شهرک نشینان به شهرک بروقین در غرب سلفیت نیز پنج فلسطینی از جمله چند کودک زخمی شدند.

خبر مرتبط
حماس به فجایع اسرائیل در بیمارستان شفا واکنش نشان داد

اقتصادنیوز: جنبش مقاومت اسلامی امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به کشف گور جمعی در محوطه بیمارستان الشفای غزه، تاکید کرد که این جنایت نشان دهنده بی حد و مرزی فاشیست بودن رژیم صهیونیستی است.

همچنین گروهی از شهرک نشینان با سنگ به خودروهای فلسطینی‌ها در نزدیکی اردوگاه الجلزون در شمال شهر البیره و شهرک یعبد در استان جنین حمله کردند.

شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای اخیر با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطقی از کرانه باختری و منازل فلسطینی‌ها یورش برده و به سمت آنها تیراندازی کردند. آن‌ها بسیاری از خودروها و منازل فلسطینی‌ها را به آتش کشیدند.

جنبش جوانان فلسطینی در استان رام‌الله و البیره خواهان کمک به ساکنان شهرک المغیر در شمال شرق رام‌الله و مقابله با تجاوز شهرک نشینان شد.

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای «المغیر» در شرق شهر رام‌الله، واقع در مرکز کرانه باختری از روز جمعه آغاز شد و تاکنون به شهادت و زخمی شدن چندین فلسطینی و به آتش کشیدن بیش از ۴۰ منزل منجر شده است.

خبر مرتبط
وزیر کابینه جنگ اسرائیل: در برابر حماس و حزب الله شکست خوردیم، در برابر ایران هم شکست می‌خوریم

اقتصادنیوز : یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ناامیدانه گفت: در برابر حماس و حزب الله شکست خوردیم، در برابر ایران هم شکست می‌خوریم.

در این راستا جنبش حماس در بیانیه‌ای بر لزوم تشدید خشم مردمی و مقاومت برای مقابله با جنایت‌های شهرک نشینان در کرانه باختری تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: حملات روز افزون شبه نظامیان شهرک نشین صهیونیست علیه شهروندان و املاک ما و تیراندازی به سمت آنها دلیلی بر وحشی‌گری رژیم اشغالگر و تمایل این رژیم برای ریختن خون فلسطینی‌ها و کوچاندن آنها از سرزمین خود برای اجرای طرح‌های خبیثانه جهت از بین بردن مسئله فلسطین است.

جنبش حماس پیش از این نیز خواهان تشدید درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی و شبه نظامیان شهرک نشین شده بود.

جنبش حماس تأکید کرد این اقدامات شهرک نشینان با هدف اجرای دستور کارهای صهیونیستی برای سیطره بر اراضی فلسطین و یهودی‌سازی آن و اخراج ساکنان کرانه باختری است.

وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه خشونت و حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد و افزود: اسرائیل برای توقف جنایات این حملات، اقدامات لازم را انجام نداده است.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از زمان جنگ غزه افزایش یافته و به شهادت ۴۶۳ فلسطینی و زخمی شدن ۴۷۵۰ نفر و بازداشت ۸۱۴۵ نفر دیگر منجر شده است.

برخی تحلیلگران معتقدند اقدام فعلی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری در واقع طرحی برای کوچاندن فلسطینی‌ها و پاکسازی نژادی آنها همانند اتفاقی است که در «نکبة» (فاجعه) ۱۹۴۸ رخ داد و مجهز کردن هزاران شهرک‌نشین به سلاح، در واقع بخشی از این طرح است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید