آغاز به کار بازارهای جهانی با افزایش قیمت اونس طلا

کدخبر: ۱۵۸۶۴۹
طلای جهانی روز دوشنبه تحت تاثیر ابهامات نسبت به سیاست آمریکا و نگرانی ها نسبت به فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که تقاضا برای دارایی مطئمن را تقویت کرد، افزایش یافت.
آغاز به کار بازارهای جهانی با افزایش قیمت اونس طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۰۳.۶۰ دلار رسید. در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۲۰۳.۶۰ دلار ایستاد.

به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت گولدسیلور سنترال، خرید طلا نشان می دهد که سرمایه گذاران در هفته جاری در واکنش به مراسم تحلیف دونالد ترامپ و مذاکرات درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) نگرانیهای فزاینده ای پیدا کرده اند. در بازار خرید فیزیکی هم انتظار می رود تقاضای خوبی از سوی چین در آستانه سال نوی چینی وجود داشته باشد.

چشم‌ها به مراسم تحلیف ترامپ در روز جمعه برای هر گونه شفافیت درباره برنامه‌های اقتصادی وی دوخته شده است. سرمایه گذاران در شرایط ابهام اقتصادی به طلا به عنوان دارایی مطمئن روی می‌برند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داد مالیات شرکتها را کاهش دهد و هزینه بر روی زیرساخت را بالا ببرد. پیشنهادهای اقتصادی وی از ارزش معاملات سهام و دلار آمریکا پشتیبانی کرد و به فروش گسترده اوراق قرضه منجر شد اما از سوی دیگر اظهارات حمایت گرایانه و پیامهای توییتری جنجال برانگیزی که ارسال کرده، بسیاری از سرمایه گذاران را ریسک گریز کرده است.

در این بین، ترزا می نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه درباره فرآیند بریگزیت صحبت کرده است.

سرمایه گذاران در ماه جاری که پرسشهایی درباره دورنمای افزایش نرخ های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و دولت ترامپ مطرح شد، تقاضای بیشتری برای خرید طلا پیدا کرده اند که به بهبود قیمت این فلز ارزشمند کمک کرده است.

طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، شمار قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس نیویورک در هفته منتهی به ۱۰ ژانویه برای نخستین بار در ۹ هفته گذشته افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۸۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۹۸۳.۸۵ دلار بود در حالیکه هر اونس پالادیم با ۰.۴ درصد کاهش، ۷۴۶.۴۷ دلار معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید