اصلاح «قیمت» اینترنت اولویت اول وزیر جدید ارتباطات

کدخبر: ۱۸۰۳۶۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ اولین اولویت کاری ما اصلاح نظام تعرفه است.
اصلاح «قیمت» اینترنت اولویت اول وزیر جدید ارتباطات

به گزارش تسنیم،  محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نخستین جلسه هیئت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشکلات موجود در زمینه حل مشکل سرعت اینترنت، گفت: بحث سرعت و پهنای باند اینترنت موبایل دو بحثی است که مطرح است و به این بستگی دارد که طراحی سلولی شبکه‌های موبایل به چه شکل باشد از جمله اینکه شرکت‌های موبایل موانعی دارند که دکل‌ها و سایت‌های‌شان را در جایی راه اندازی کنند که پوشش مناسبی داشته باشد.

وی افزود: فیبر شهری متناسب با ظرفیت‌های لازم برای انتقال از دکل‌ها تا مرکز، به میزان کافی وجود ندارد و به نظر می رسد که باید وارد یک تعامل سازنده با شهرداری‌ها برای حل این مشکل شویم.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه معضل جدی اینترنت‌های خانگی «سیم مسی» است که امروز زیر دو مگابایت سرعت را منتقل می‌کنند، گفت: این سیم‌ها به خوبی نمی‌توانند سرعت را منتقل کنند و راهکار آن اجرای پروژه FTTB یا FTTH است که شرکت های FCT مجوز گرفته اند و فکر می‌کنم ظرف یک سال تا یک سال و نیم آینده در سطح هر شهر کلان کشور پروژه فیبر نوری مان اجرا شده باشد و برای VDSL هم تلاش می‌کنیم که شرکت‌ها را افزایش دهیم تا در زمانی کوتاه تر از هجده ماه این ظرفیت ها را پیاده سازی کنند تا بتوانیم سرعت متناسب برای اینترنت را تا یک مگابیت افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به دنبال توسعه اقتصاد دیجیتال به عنوان مهمترین اولویت خود هستیم، اظهار داشت: اولین اولویت کاری ما اصلاح نظام تعرفه است که تعرفه‌های سرویس‌های موبایل و خانگی را متناسب سازی کنیم و گام اول را به سمت اصلاح بازار ببریم.

وی تاکید کرد: مهمترین کاری که ما برای مردم می توانیم بکنیم این است که موضوع اشتغال را برای شان حل کنیم که باید در این زمینه کیفیت را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هیچ مجموعه ای در نظام اعتقاد به ایجاد محدودیت ندارد، گفت: این دکترین رهبری نظام است که چنین اعتقادی دارند و این موضوع در عین حال با این اعتقاد هم همراه است که بی بند و باری نباید وجود داشته باشد و آزادی مسئولانه که رییس جمهور به آن اشاره کردند را تلاش می کنیم پیگیری کنیم.

وی افزود: تلاش‌مان بر این است که دسترسی‌ها را با رعایت اصول فرهنگی افزایش دهیم و اعتقادمان بر این است که محدودیت برای مردم ایجاد نکنیم و تقابل ها میان نهادها در این زمینه را به تعامل تبدیل کنیم و این موارد را به فضای رسانه ای هم نکشانیم و مسائل در جای خود حل شود تا مردم زندگی راحت تری داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید