وزیر صمت: وضعیت جاری خودروسازی با مشکلی مواجه نیست!

کدخبر: ۲۳۶۳۵۴
اقتصادنیوز: وزیر صمت گفت: وضعیت جاری خودروسازی با مشکل مواجه نیست و خودروهای باقی مانده در انبار به محض ترخیص روانه بازار خواهند شد.

به گزارش اقتصادنیوز محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: وضعیت جاری خودروسازی با مشکلی مواجه نیست/ سند جامع توسعه صنایع خودرو نیارمند بازنگری دوباره استمحمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و با اشاره به ترخیص قطعات خودرو، اظهار کرد: به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها، برخی از قطعات خودرو که ساخت داخلی ندارد و باید طی مراحل مختلف به گمرک برسد و سپس در اختیار خوردوسازان قرار گیرد، در حال حاضر این اقدامات انجام شده است.

وی با بیان این موضوع که وضعیت جاری خودروسازی با مشکلی مواجه نیست، افزود: خودروهای باقی مانده انبارها به دلیل نداشتن قطعات مورد نیاز، به محض ترخیص و نصب روانه بازار خواهند شد.

شریعتمداری تصریح کرد: خط عمومی خودروهای پر تیراژ نیاز مشکلی ندارد و به طور طبیعی ارائه خدمات به مردم براساس ضوابط فروش ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر صمت با اشاره به سوال نمایندگان درباره تبیین سند جامع توسعه صنایع خودرو، خاطرنشان کرد: در سال 94 این سند تهیه شده و هر سال با توجه به شرایط روز مورد ویرایش مجدد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این دوره به دلیل برخی تحولات در حوزه سیاست خارجی و بروز تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، نیازمند بازنگری مجدد در این موضوع بودیم، لذا هفته گذشته با کمیسیون صنایع تشکیل جلسه دادیم و در ویرایش دوباره این سند برای برهه پیش رو که نیازمند خوداتکایی هستیم، به یک تفاهم روشن رسیدیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید