با برگزاری مراسم تحلیف در ساختمان کنگره آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده شد

کدخبر: ۱۵۹۰۶۳
دونالد ترامپ حدود ساعت 8 شب جمعه دوم بهمن ماه 1395 در مراسمی که در محوطه کنگره آمریکا برگزار شد به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد. مراسم تحلیف ترامپ در حالی برگزار شد که خبرگزاری ها استقبال مردم از این مراسم را کمتر از مراسم تحلیف باراک اوباما تخمین زدند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده شد

به گزارش اقتصادنیوز ، در مراسم تحلیف ترامپ، روسای جمهوری سابق آمریکا و هیلاری کلینتون رقیب دمکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور داشتند. البته هیلاری نه به عنوان یک رقیب بلکه به دلیل آنکه همسر یک رئیس جمهوری بود در جایگاه ویژه این مراسم حضور پیدا کرد.

ترامپ به عنوان رئیس جمهوری و مایک پنس به عنوان معاون رئیس جمهوری در مراسمی دربخش غربی کاخ کنگره آمریکا سوگند یاد کردند. نمایندگان کنگره، قضات دادگاه عالی، دیپلمات‌ها وعموم مردم از مدعوین مراسم تحلیف بودند. 

در این مراسم علاوه بر باراک اوباما، بیل کلینتون، جرج بوش پسر و جیمی کارتر روسای جمهور پیشین آمریکا نیز حضور داشتند. جورج بوش پدر، رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا به دلیل شرایط بد جسمانی در این مراسم شرکت نداشت. ده ها تن از نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا از شرکت در این مراسم سرباز زدند. شمار این افراد حدود 50 نفر ذکر شده است. گفته می شود که در مراسم تحلیف ترامپ، 700 تا 900 هزار نفر شرکت دارند.

وی در اولین سخنرانی خود در جایگاه رئیس جمهور آمریکا گفت: ما با چالش‌هایی روبرو خواهیم بود، با دشواری‌هایی روبرو خواهیم بود اما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

ترامپ افزود: بیستم ژانویه به یاد خواهد ماند به عنوان روزی که مردم بار دیگر حکمرانان این کشور شدند، مردان و زنان فراموش شده.

وی گفت: از کشورهای دیگر حفاظت کردیم در حالی که ارتش خودمان به طور غم انگیزی افت کرده است. تریلیون‌ها دلار را به خارج فرستادیم در حالی که زیرساخت‌های خودمان آسیب دیده است.

در این مراسم چاک شومر سناتور برجسته ایالت نیویورک از حزب دموکرات نیز سخنرانی کرد و گفت با وجود اختلافاتی که داریم در این مراسم حضور یافتم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده از حدود ۵۰ مقام دولت باراک اوباما خواسته است جهت اطمینان از جلوگیری از هرگونه وقفه در امور دولتی، پس از آغاز به کار دولت جدید نیز در سمت‌های خود باقی بمانند.

مقام‌های عالیرتبه در سطوح بالای مدیریتی آژانس های اطلاعاتی، وزارت دفاع و وزارت خارجه، از جمله‌های مقام‌های دولت اوباما هستند که از آنها خواسته شده پس از آغاز دولت جدید نیز همچنان به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید