ماجرای توهین به ظریف در جلسه رای اعتماد چه بود؟ + عکس

کدخبر: ۱۷۹۸۶۲
یکی از نمایندگان هنگام سخنرانی محمدجواد ظریف در صحن علنی مجلس به او توهین کرد.
ماجرای توهین به ظریف در جلسه رای اعتماد چه بود؟ + عکس

به گزارش خبرآنلاین، در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‎های کابینه پیشنهادی دوازدهم در صحن علنی مجلس، نوبت به وزیر پیشنهادی امور خارجه رسید. پس از نطق نمایندگان موافق و مخالف، محمدجواد ظریف پشت تریبون قرار گرفت تا از برنامه‌هایش در آینده بگوید و از عملکردش در گذشته دفاع کند.

در بین صحبت های ظریف، ناگهان عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر شروع به فریاد زدن کرد و ظریف را «دروغ گو» خطاب کرد. او چند بار این لفظ را تکرار کرد و ناسزاهایی را هم اضافه کرد. {خبرآنلاین از انتشار این الفاظ که از جایگاه خبرنگاران به وضوح شنیده شده است، معذور است}

photo5810137999348968037

تعدادی از نمایندگان از جمله جهانبخش محبی نیا خود را به صندلی او رساندند و تلاش کردند با بیرون بردن او، این نماینده مجلس را آرام کنند. عبدالله سامری هنگام خروج بار دیگر به ظریف توهین کرد و با همان الفاظ او را مخاطب قرار داد و گفت تو اقتصاد کشور را برهم زدی!

 ناسزاگویی وی آنچنان ادامه یافت که محمدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا دستش را مقابل دهان او گرفت. 

عبدالله سامری دقایقی بعد در گفت و گو با خبرآنلاین، گفت: من فحاشی نکردم چنین نبود! من به آماری که وزیر داشت ارائه می داد اعتراض کردم که این آمار کذب است و درست نیست. من مگر بچه ام که فحاشی کنم.

او در واکنش به اینکه خبرنگاران صدای ناسزاگویی وی را شنیده‎اند و دیده اند که دلخوش جلوی دهان وی را گرفته است، گفت: من اعتراض کردم. فحاشی نکردم!

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان به صحبت های وزیر پیشنهادی امورخارجه احسنت احسنت می گفتند، گفت: چه احسنتی او دارد؟ در خرمشهر اتفاقی اتفاق افتاد و من سه بار به وزیر مراجعه کردم اما هیچ کاری انجام ندادند. امروز در خرمشهر کشتی ها متوقف است، مردم کشتی ها را تکه تکه می کنند و می فروشند. کاری آنجا وجود ندارد. در شلمچه کارها متوقف است. این آمارها کذایی و دروغ است که وزیر خارجه در مجلس به نمایندگان ارائه می دهد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: الان مرز شلمچه با طرف عراقی مشکل پیدا کرده است. هیچ کسی نتوانست در استان و شهرستان مشکل را حل کند چون حل موضوع به پایتخت و وزارتخانه ها بر می گردد. ایشان این موضوع را می داند، ما رفتیم صحبت کردیم، نامه دادیم و حرف زدیم. ایشان می گوید مشکل بانک ها را حل کردیم! اینها دروغ و کذب است چون می خواهد از مجلس رأی بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید